2018. december 06. | 17:30

A népautónak szánt Model 3 megérkezik Európába: a vállalat európai vásárlók számára is elérhetővé tette rendelési rendszerét, és eddig titokban tartott adatokat is közölt.

A vállalat által gyártott eddigi összes kivitel közül a Model 3 az, amelyikbe a legmélyebb bizalmát fektette a cég. Nem olyan rég még arról olvashattál, hogy eljött a vég a Tesla számára, azóta Elon Musk végtelen erőfeszítéssel bebizonyította, hogy ez korántsem igaz.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Bár nem volt könnyű feladat, a Model 3 gyártását sikerült felfuttatni, ezzel együtt a vállalat remélhetőleg ki tudja elégíteni a megrendelők akaratát is. Jelenleg napi 1 000 darab Model 3-as készül a Tesla kaliforniai üzemében.

A gyártó árakat is közölt, miszerint a márka belépő szintű, tisztán elektromos modellje, annak is Long Range kivitele Spanyolországban, Svédországban, Hollandiában és Franciaországban mintegy 53 500 és 58 000 euró között lesz elérhető, a Performance verzió pedig nem sokkal több, mint 64 000 euróról (20,7 millió forint) indul a kontinensen.

A Tesla népautóját most először az Egyesült Királyságban két kereskedésben is bemutatta. Az új, egységesített WLTP tesztelési módszerek szerint a Model 3 Long Range egyetlen töltéssel 544 kilométert is képes megtenni. A WLTP, másnéven Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure (Könnyű Gépjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása) szabványt világszerte gyűjtött menetadatok alapján fejlesztették ki. A módszer magában foglalja a különböző menethelyzeteket a belvárosi forgalomtól egészen az autópálya-szakaszokig.

A Model 3 esetében tervezett kivitelekből, melyek a Mid-Range, a Long Range és a Long Range AWD, kezdetben a Long Range verzió érhető el Európában, később azonban az azt követő olcsóbb változatokból is lehet majd vásárolni. A Model 3 Európába történő érkezésével egyben riválisa is születik a hagyományos belső égésű motorral szerelt Audi A4-nek, a BMW 3-as sorozatnak, a Mercedes-Benz C-osztálynak vagy éppen a Jaguar XE-nek.

Abból kiindulva, hogy a Model 3 400 kg-al könnyebb a Model S-nél, feltehetőleg jobb gyorsulási időt produkálhat még a Performance verziónál is. A valamivel olcsóbb, Mid Range Model 3-as fejlesztése már folyamatban van, ami pedig az előjegyzett rendeléseket illeti, az ügyfeleknek csekély fél év múlva kaphatják kézhez a Tesla népautónak szánt legkisebb modelljét.