2022. szeptember 08. | 17:20

Amíg mások az évtized végére már búcsút mondanak a belső égésű motoroknak, a Bugatti továbbra is ragaszkodik a hagyományos értékekhez.

A Bentley, az Aston Martin, és a Rolls-Royce már beálltak a sorba, jövő héten a Ferrari is bemutatja a Purosangue SUV modelljét, a McLaren új főnöke pedig a sportos terepjárók fontosságáról beszélt. A híresztelésekkel ellentétben a Bugatti nem követi az uralkodó trendeket. Mate Rimac vezérigazgató a német Automobilwoche magazinnak elmondta, a következő 10 éves tervben nem szerepel sem SUV, sem pedig elektromos modell piacra dobása.

Ez utóbbi meglepő kijelentés lehet, hiszen az évtized végére az autógyártók többsége búcsút mond a belső égésű motoroknak. A Bugatti azonban nem egy hétköznapi autómárka, ők továbbra is a hagyományos értékekben hisznek.

A Bugatti ezzel együtt nem fordíthat teljesen hátat a változásoknak. A károsanyag-kibocsátásra vonatkozó szabályok egyre szigorúbbak, ezek alól a luxusmárkák számára sincs kibúvó. A bivalyerős W16-os motort ennek megfelelően nyugdíjba küldték, a Chiron modell utódja pedig a kényszeres nyomás miatt hibrid erőforrással érkezik majd.

Mate Rimac egy nagyon vonzó, belső égésű motort ígért a Chiron utódja számára, melyet 2024-ben mutathatnak be legkorábban. A Bugatti első embere a német lapnak adott interjúban kiemelte, a hibrid erőforrás tisztán elektromos meghajtású hatótávját legalább 50 kilométerre akarják növelni, hogy az autó a városi közlekedésre is alkalmas legyen.