2023. február 15. | 10:50

A szakszervezet ennél csekélyebb mértékű elbocsátásokra számított. A kölni és aacheni gyáregységekben 2032 végéig nem lesz kötelező jellegű leépítés.

3800 termékfejlesztési és adminisztrációs munkahelyet szüntet meg a Ford Európában és az Egyesült Királyságban. A Reuters hírügynökség értesülései szerint 2300 pozíció válik feleslegessé a kölni és aacheni gyáregységekben, 1300 a brit területen működő üzemben, és 200 a kontinens többi részén.

A döntés hátterében költségcsökkentés áll, az amerikai autógyártó ugyanis nem igazán tud nyereséget termelni a személyautók piacán. Az európai műveletek helyett a mérnöki tevékenység az Egyesült Államokban összpontosul majd.

Jim Farley, a vállalat vezérigazgatója már korábban hangsúlyozta, az elektromos járművek gyártásához kevesebb munkaerőre és jelentős költségcsökkentésre lesz szükség, hogy versenyképesek tudjanak maradni.

„Azzal, hogy elhagyjuk a belső égésű motorokat, jóval kevesebb munkát kell végezni a hajtóegységeken. Egy olyan világ felé közelítünk, ahol a globális platformok helyettesítik a mérnöki tevékenység egy részét. Ezért van szükség ezekre a változtatásokra” – mondta Martin Sander, a Ford európai elektromos személyautós részlegének vezetője.

A hír komoly csapásként érte a szakszervezeteket, akik január végén legfeljebb 2500 termékfejlesztési és további 700 adminisztrációs munkahely megszűnését prognosztizálták legrosszabb forgatókönyvként.

A németországi munkavállalóknak adhat némi megnyugvást, hogy a megállapodás értelmében Kölnben és Aachenben 2032 végéig nem lesz kötelező jellegű leépítés, közölte Benjamin Gruschka, az üzemi tanács elnöke.

A Ford jelenleg 4,6 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik az európai személyautós piacon. A tervek szerint 2026-ig 600 ezer elektromos járművet dobnának piacra. Jelenleg két tisztán elektromos meghajtású SUV és az e-Transit kisteherautó van forgalomban a régióban, ám 2024-ig akár 7 új modell is színesítheti a termékpalettát. Az amerikai gyártó 50 milliárd dollárt költ az elektromos átállásra, a távlati célok változatlanok: 2030-ra minden személyautó, 2035-re a teljes flotta villanyosított lesz.

Depositphotos