2023. február 27. | 13:24

Sajtóértesülések szerint a jelenlegi széria 2025-ben egy speciális kivitellel kifut és elektromos modell veszi majd át a helyét.

Nem merész kijelentés az, hogy a Toyota Supra a japán sportautógyártás egyik legmeghatározóbb alakja lett. Főleg a negyedik generációját övezte nagy rajongás, érdekes módon inkább a megjelenése után jópár évvel.

A tuning műhelyek hamar rájöttek, hogy az egyébként enyhén sportos Suprában milyen potenciál van. Sorra kezdték építeni a többszáz, akár ezer lóerős darabokat, amik szinte mindent megesznek egy lámpától-lámpáig versenyen.

Volt némi szünet a szériában, majd 17 év csend után 2019-ben megjelent az ötödik generáció, ami elég vegyes fogadtatással lépett be a sportautók piacára. Bár a kritikusi szakma szerette, sok rajongó nem tudott elmenni amellett, hogy egy átöltöztetett BMW Z4.

Ha már ez ilyen pohárborogató hatással volt a rajongótáborra, akkor mit mondanak majd arra, ha a modell 2026-ra tényleg elektromossá válik? Bár ez még messze nem biztos, de bizonyos sajtóértesülések szerint meg van rá az esély.

Eszerint a jelenlegi Supra egy GRMN búcsúszériával hagyná el a palettát. Ennek persze megadják a módját, hiszen a háromliteres BMW-féle sorhatos motort még mindig két túrbó fújja, így várhatóan olyan 540 lóerő körül alakul majd a teljesítménye.,

Ezzel a modellel futna ki 2025-ben a Supra és ezután érkezhetne az új e-TNGA platform frissített változatára épített elektromos kivitel, 2026-ban. A pletykák szerint maradna a hátsókerék-meghajtás és a kupéforma is.

Az elektromos technikának annyi előnye biztosan lesz majd, hogy szinte korlátlanul húzható a teljesítménye és piszok erős gépet tudnak majd építeni. Annak ellenére, hogy az új Supra mostani teljesítménnyel is remek autó, ennél többet az emberek 70-80 százaléka úgysem tud kihasználni.

Ha esetleg érdekelne az ötödik generációs Supra tesztje, azt itt találod:

Toyota