2023. március 14. | 11:28

Egy kis átalakítással szemléltetik, hogy mennyire penge a Mercedes modern futóműrendszere.

Néhány évvel ezelőtt mutatkozott be a Mercedes legújabb aktív felfüggesztési rendszere, az E-Active Body Control. Ez főleg azután szerzett magának hírnevet, hogy a GLE-ben megjelent a Free Driving Assist funkció.

Ezt azt tudta, hogy ha az autó homokban vagy bármilyen laza talajon elakadt, akkor képes volt kimenteni magát. Ezt azzal érte el, hogy a légrugós futóművet fel-le mozgatta és mintha pattogna az autó, kimozgott a nehéz helyzetből.

Ez a rendszer a GLE-ből idő közben kikopott, de maradt az S és GLS Mercedesekben, és pont előbbivel mutatták meg, mire is képes az autó. Egy S-osztály futóművét programozták át, hogy hasonlóan mozogjon, mint egy visszafogottabb amerikai lowrider.

Ez persze egy teljesen egyedi program, ilyet nem csinál bármelyik S-osztály, csak ez az egy, aminek az agyába belenyúltak a mérnökök. Itt látszik, hogy az autó nem csak előre-hátra vagy jobbra-balra képes mozogni, hanem szinte akárhogyan.

Erről a Mercedes-Benz vállalati kommunikációs vezetője, Tobias Just osztott meg egy videót LinkedIn-en. Ezzel az autóval valószínűleg csak azt akarták demonstrálni, hogy mennyire precízen és gyorsan tud működni az E-Active Body Control rendszer.

Viszont a bohóckodás mellett tényleges értelme is lehet azon felül, hogy kiszed minket a homokból ficánkolásával. A rendszer képes érzékelni, ha egy oldalütközéses baleset előtt vagyunk tized másodpercekkel, ilyenkor az autó valemelyest kiemeli magát.

Ezzel egyfelől azt éri el, hogy ha egy SUV talál el, akkor inkább a fém felület nyeli el az ütközést a légzsákok mögött, nem az üveg. A másik viszont, hogy így az autó alsó szerkezete kapja a legnagyobb pofont, mivel az a legerősebb. Ezzel az autó lényegében odanyújtja a legmasszívabb részét annak az autónak, ami belénk jön.

A videó a képre kattintva érhető el:

Ha érdekel, hogy mi mindent tud még az új S-osztály és elődje, akkor nézd meg róluk videónkat.

Mercedes