Újabb őrült kísérletet hajtottak végre, még egy tesztkörre is elvitték a végén a fejjel lefelé beszerelt motorral a Ladát.
Nem ez az első eset, hogy a Garage 54 csapata egy érdekes/őrült kísérletet hajtott végre. Elég csak arra gondolni, amikor négy darab lendkereket szereltek egy Ladába, vagy amikor betonból készítettek kereket.
Ebben a videóban azt szerették volna kideríteni, hogyan lehet megoldani, hogy egy Lada motorja fejjel lefelé is üzemeljen. Ehhez nagyon át kellett gondolniuk, hogy mihez nyúljanak hozzá, de végül elhatározásra jutottak, és belevágtak a projektbe.
Kezdésnek egy tartókeretet hegesztettek köré, majd az olajleeresztő csavart áthelyezték a szelepfedélre (aminek térfogatát is megnövelték), az olajbetöltőt pedig az olajteknőre. Extra pumpát is be kellett szerelni, valamint az üzemanyagrendszert is módosították.
A szívósorhoz szintén hozzányúltak, majd feltöltötték olajjal a rendszert. Ezután jöhetett az indítás, amely sikerült is. Arra hamar rájöttek, hogy az olaj mennyiségével vannak gondok. A motor persze füstöl, hiszen a hengerek fejjel lefelé működnek, a dugattyú olajlehúző gyűrűi pedig nem ilyen üzemre vannak kitalálva, így olajat is éget a rendszer működés közben.
Ezután komolyabb faragások és további átalakítások árán sikerült behelyezni egy Lada orrába a motort. El is indultak egy próbakörre, az eredmény pedig a videón látható: