Sokak álmodnak a Száguldó Cirkuszban való szereplésre. Ő nem álmodott róla, mégis ott van már több mint 20 éve.
Sok pilóta vágya eljutni a királykategóriába, oda ahova maximum 20-22 ember kerülhet be, és ahova nem csak bekerülni nehéz, bent maradni még nagyobb kihívás. Mi kell hozzá? Tehetség, rengeteg pénz és annál is több szerencse. Az pedig kifejezetten ritkaságnak számít, hogy valaki Rubens Barrichellóhoz vagy Kimi Räikkonenhez hasonlóan akár 18-19 szezonon keresztül is a Forma-1-ben legyen.
Van azonban a Száguldó Cirkusz mezőnyében egy 11. istálló, amely folyamatosan ugyanazzal a csapattal jelenik meg minden egyes hétvégén. Több mint 700 körön keresztül állt is már az első helyen, de mindennek ellenére egyszer sem koronázták meg a szezon végén. Az említett csapat pilótája Bernd Mayländer, autója pedig jelenleg egy Mercedes AMG GT R, amelyet 2018 óta visz minden versenyre magával a Forma-1.
Most azonban nem az autó áll középpontban, hanem maga Bernd Mayländer, aki a 2000-es évek óta ül a Safety Car volánja mögött. De nézzük, ki is ő valójában! Nem esik róla túl sok szó a közvetítésekben, sem a versenyeken kívüli hírekben, pedig ő az, aki igazán ismeri a legnagyobb bajnokokat is.
Bernd Mayländer útja az F1-ig
1971. május 29-én a német Waiblingen kisvárosban született. Már a nyolcvanas években, tizenéves korábban elkezdett gokartozni és egyéb bajnokságokban versenyezni, hogy aztán tovább lépjen a Formula-Ford mezőnyébe. Nem sokkal később már a DTM-ben, azaz a német túraautó-bajnokságban is kipróbálhatta magát.
Mindezek mellett részt vett hosszútávú a versenyzésben is, így fordulhatott elő, hogy 2000-ben, amikor kezdte a Forma-1-es biztonsági autós pályafutását, megnyerte a Nürburgringi 24 órás versenyt is.
2000 óta aztán néhány éven keresztül még párhuzamosan látta el feladatait a Forma-1-ben és a DTM-ben is, hogy aztán 2004-től hivatalosan is a Száguldó Cirkuszának Safety Car pilótája legyen teljes időben. Azóta csak négy futamon hiányzott.
Az F1 mezőnyének állandó tagja
Több mint 360 versenyre utazott el a mezőnnyel. Már sokadik Mercedesét vezeti a mezőny élén és a legérdekesebb történeteket éli meg a legkülönösebb szemszögből olyan pilótákat felvezetve, mint például Michael Schumacher, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel vagy például Fernando Alonso.
Érdekes górcső alá venni egyetlen hétvégéjének a menetrendjét, ami sokkal több programpontot tartalmaz, mint azt az ember gondolná.
Egy normál hétvégén csütörtökön a pilótákkal egy időben érkezik. Minden egyes eseményt megelőzően teljesíti a pálya ellenőrző köröket, s a hétvégén ráadásul a legtöbb esetben nem csak a Forma-1 mezőnye van ott, hanem a betétfutamok pilótái is, akiket szintén az FIA csapata irányítja.
Általában rádiókapcsolatban áll Michael Masi versenyigazgatóval és a versenyigazgató-helyettessel, Colin Haywooddal. Emellett folyamatosan nézik a kivetítőkön, hogy mi történik a pályán. Egy külön rendszer jelzi számukra, hogy melyik pilótát milyen G hatás ér, hogy tudjanak következtetni az esetleges baleset mértékére, hogy milyen hatásnak volt kitéve a versenyző. Ez alapján döntik el azt is, hogy be küldik-e az orvosi autót is.
Bernd Mayländer emlékezetes pillanatai
Legemlékezetesebb versenyei között van a 2007-es Japán Nagydíj is, amelyen a rossz időjárási körülmények miatt mögötte rajtolt el a mezőny. 18 körön keresztül a Safety Car mögött haladtak a pilóták, ezt követően engedte el Hamiltont, Alonsót és a többieket.
Elmondása alapján még jó pár évet szívesen eltöltene a Forma-1-ben. Úgy fest, hogy azok után, hogy eddig nem kellett más márkát a pályára vinnie, jövőre a Mercedes-AMG GT-R mellett egy Aston Martint is vezetnie kell.
Amennyiben érdekelnek a Mercedes-AMG GT modelljei, nézd meg alábbi tesztünket! Ha nem indul a videó, megnézheted az Alapjárat YouTube csatornáján.