2019. január 21. | 15:39

Rengeteg izgalom és verejték közepette a Budapest Arénában került megrendezésre az X-trial ügyességi motoros világbajnokság első fordulója

Fotós: Háfra Zsolt

A tavalyi évhez hasonlóan 2019-ben is a Papp László Budapest Sportaréna adott otthont az X-Trial világbajnokságnak. Az eseményt latin hangulat uralta, ugyanis a 9 indulóból 5 motoros spanyol nemzetiségű volt. Magyar versenyzők ugyan nem indultak a mezőnyben, viszont a szünetben a jövő utánpótlás csemetéit szemlélhették a nézők a küzdőtéren.

Toni Bou X-Trial versenyző a levegőben

A verseny érdekessége, hogy 2018-ban is Budapesten tartották, azonban a 12 világbajnoki címet már magáénak tudható legendás versenyző, Toni Bou sérülése miatt sajnos nem tudott rajta részt venni. Az idei évben viszont újult erővel tért vissza és a több, mint ötezres lélekszámú nézőtér előtt nem akármit alkotott.

Az esemény kezdetén a műsorvezetők sorrendben szólították színpadra a résztvevőket, akiknek az azt követő első körben 5 szekciót, vagyis akadályt kellett teljesíteniük úgy, hogy azokat előtte nem próbálhatták ki. Az emberfeletti formációban elhelyezett blokkok egészen drámai pillanatokat okoztak a közönségnek, de még a versenyzőknek is egyaránt!

Jaime Busto motorversenyző a levegőben

A versenymotorokról elöljáróban érdemes tudni, hogy minimum 70 kilogramm súlyúak, ezekben 120-130 köbcentis motorok működnek, nagyjából mindössze 2-3 literes üzemanyagtankkal. Az egyes akadályoknál minden versenyző mellett állt egy segítő, aki jelezte a motorosnak, hogy az egyes blokkok mely pontjára lenne érdemes érkezni a motorral. A szabályzatban többek közt szerepel, hogy a versenyző nem teheti le a lábát, valamint a motorvédő sem érhet le, abban az esetben, ha ez mégis megtörténik, hibapontot kap az illető.

A második fordulóban a versenyben maradt motorosoknak már egyel több, vagyis 6 darab szekción kellett végig menniük, de nem akárhogy, a korábbihoz képest visszafele kellett ezeket a lehető legkevesebb hibaponttal teljesíteni.

Sokszor úgy tűnt, mintha a versenyzők pengeélen táncoltak volna motorjaikkal, a stresszes helyzetekben pedig ugyanakkor figyelniük kellett arra is, hogy a rendelkezésükre álló időn belül végezzenek a feladattal.

X-Trial 2019 győztesek a dobogón

A harmadik helyezésért folyó küzdelemben a mindössze 22 esztendős Jaime Bustóval ellentétben Jeroni Fajardo került ki győztesen, akiről a műsorvezetők elárulták, hogy oda van a magyar gulyáslevesért. Fontos kiemelni, hogy ebben a fordulóban a versenyzők már mintegy 2-2,5 órája motoroztak és mind fizikailag, mind lelkileg rettentően elfáradtak.

A nagydöntőben a két nagy rivális, Adam Raga és Toni Bou, a Montesa csapat versenyzője szálltak harcba egymással. Jó érzés volt látni, hogy a versenyzők az egyes akadályok megtétele előtt egy-két szót váltottak egymással és közölték a szekciók nehézségét vagy éppen állapotát, hogy az csúszos volt-e. Az utolsó futam mindvégig nagyon szoros és izgalmas volt, de mivel Raga gyűjtött be több hibapontot, ezért Toni Bou nyerhette el a világbajnoki címet.

Míg én a nézőtérről, addig Zsolti a küzdőtéren vette jobban szemügyre a dolgokat, ahonnan csodás fotókat lőtt a versenyről: