BMW M8 Competition Safety Car

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2019-08-13, 14:28

A jelenlegi legkülönlegesebb M-es BMW állt szolgálatba a MotoGP versenysorozatban.

A BMW idén ünnepli 20. évfordulóját annak, hogy a MotoGP-ben ők szolgáltatják már két évtizede a biztonsági autókat a versenyhétvégék során. A kerek évfordulóra új autóval rukkoltak elő, az eddig használt BMW M5-öst a BMW M8 Competition Safety Car váltja.

BMW M8 Competition MotoGP biztonsági autó elölről
Az összkerékhajtás kanyarokból való kigyorsításkor – főleg csúszós úton – nagyon sokat segít a megfelelő tempó diktálásában

A 8-as sorozat csúcsmodellje már szériában sem piskóta, minden földi jóval felszerelt és minden olyan technika megtalálható benne, ami ahhoz kell, hogy a lehető leggyorsabb legyen a versenypályán: bivalyerős turbómotor, kormányról vezérlehető automataváltó, launch control és összkerékhajtás.

BMW M8 Competition MotoGP biztonsági autó hátulról
A hátsó szárny egy az egyben a BMW M8 GTE versenyautóról származik

Természetesen a BMW a különleges szolgálatot ellátó modellt nem hagyta érintetlenül. Csavartak egyet a motorteljesítményen, így az eredetileg 617 lóerős V8-as erőforrás (Competition csomaggal ennyi, a „sima” M8 600 lóerőt tud) a biztonsági autóban már 625 lóerőt teljesít. A gyorsulás így 3,2 másodpercig tart és a végsebessége 300 km/h, de ez nem igazán számít, a safety car fázisban nem hajtanak ennyivel amúgy sem.

BMW M8 Competition MotoGP biztonsági autó fék
Egyedül a karbon-kerámia fékek bírják ki a körökön át tartó nyüstölést fékerő jelentős csökkenése nélkül

A verseny előírásoknak megfelelően az autó kapott egy bukókeretet, beépítettek egy automata tűzoltó berendezést és négypontos biztonsági övekkel ellátott Recaro sportülések várják a pilótát és munkatársát. A titán sportkipufogók szintén a nagyobb terhelés miatt kerültek az autó alá és a felniken is jól tapadó, különleges keverékű gumik feszülnek.

BMW M8 Competition MotoGP biztonsági autó beltér
Egy biztos, ez az „iroda” a világ legjobb munkakörnyezetei közé tartozik

A hatalmas hátsó szárny sem dísz csupán, a nagy tempójú kanyarokban az autónak nagy szüksége van az általa termelt leszorítóerőre. Az aerodinamikát ezen felül az extrán kialakított kötények hivatottak javítani. A tetőn elhelyezett fényhíd pedig a láthatóságot szolgálja, hiszen a biztonság kulcsfontosságú azokban a percekben, amikor az autó épp bevetésen van a versenypályán.

BMW szolgálati autók MotoGP
A BMW MotoGP flottája. Egy-egy futam során több autó is szerephez juthat attól függően, hogy éppen mi a feladat

Egy M-es BMW akkor is különleges, ha nem Competition csomagos vagy nem biztonsági autóvá alakított. A következő videóban egy boldog BMW M3 tulajdonos számol be arról, mekkora élmény egy 420 lóerős szívó V8-as motorral szerelt autó birtoklása:
 

Forrás:

További autós hírek

Ugyanis a Balatonfűzfőt, Balatonakarattyát és Balatonkenesét elkerülő, 2,4 kilométer hosszú, 2×1 sávos új út elkészült. A csomópont új gyűjtő- és…

Kb 1 órája súlyos, kamiont érintő baleset történt az M0-áson, az M7 felől, az M5 irányába, Diósd előtt. Aki teheti…

Rosszul lett egy sofőr Floridában, az irányítás nélkül maradt Toyota hatalmasat repült. – szúrta ki a videót az origo. A…

Olvasónk, Csaba írt nekünk egy esetről, ami még november közepén történt az M0-ás autóút jobb pályáján, a 60-as km. után.…

A telegraph írt róla, hogy angliai farmerek vetették fel az ötletet, mivel a földjeik közelében lévő gyorséttermek szemete valósággal elárasztja…

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
Valentino Rossi, MotoGP, DTM, Yamaha, BMW, Audi, villámhír
2019. június 11.
A MotoGP legendája kedvet kapott ahhoz, hogy kipróbálja magát egy számára ismeretlen sorozatban.
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!