BMW M8 Competition Safety Car

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2019-08-13, 14:28

A jelenlegi legkülönlegesebb M-es BMW állt szolgálatba a MotoGP versenysorozatban.

A BMW idén ünnepli 20. évfordulóját annak, hogy a MotoGP-ben ők szolgáltatják már két évtizede a biztonsági autókat a versenyhétvégék során. A kerek évfordulóra új autóval rukkoltak elő, az eddig használt BMW M5-öst a BMW M8 Competition Safety Car váltja.

BMW M8 Competition MotoGP biztonsági autó elölről
Az összkerékhajtás kanyarokból való kigyorsításkor – főleg csúszós úton – nagyon sokat segít a megfelelő tempó diktálásában

A 8-as sorozat csúcsmodellje már szériában sem piskóta, minden földi jóval felszerelt és minden olyan technika megtalálható benne, ami ahhoz kell, hogy a lehető leggyorsabb legyen a versenypályán: bivalyerős turbómotor, kormányról vezérlehető automataváltó, launch control és összkerékhajtás.

BMW M8 Competition MotoGP biztonsági autó hátulról
A hátsó szárny egy az egyben a BMW M8 GTE versenyautóról származik

Természetesen a BMW a különleges szolgálatot ellátó modellt nem hagyta érintetlenül. Csavartak egyet a motorteljesítményen, így az eredetileg 617 lóerős V8-as erőforrás (Competition csomaggal ennyi, a „sima” M8 600 lóerőt tud) a biztonsági autóban már 625 lóerőt teljesít. A gyorsulás így 3,2 másodpercig tart és a végsebessége 300 km/h, de ez nem igazán számít, a safety car fázisban nem hajtanak ennyivel amúgy sem.

BMW M8 Competition MotoGP biztonsági autó fék
Egyedül a karbon-kerámia fékek bírják ki a körökön át tartó nyüstölést fékerő jelentős csökkenése nélkül

A verseny előírásoknak megfelelően az autó kapott egy bukókeretet, beépítettek egy automata tűzoltó berendezést és négypontos biztonsági övekkel ellátott Recaro sportülések várják a pilótát és munkatársát. A titán sportkipufogók szintén a nagyobb terhelés miatt kerültek az autó alá és a felniken is jól tapadó, különleges keverékű gumik feszülnek.

BMW M8 Competition MotoGP biztonsági autó beltér
Egy biztos, ez az „iroda” a világ legjobb munkakörnyezetei közé tartozik

A hatalmas hátsó szárny sem dísz csupán, a nagy tempójú kanyarokban az autónak nagy szüksége van az általa termelt leszorítóerőre. Az aerodinamikát ezen felül az extrán kialakított kötények hivatottak javítani. A tetőn elhelyezett fényhíd pedig a láthatóságot szolgálja, hiszen a biztonság kulcsfontosságú azokban a percekben, amikor az autó épp bevetésen van a versenypályán.

BMW szolgálati autók MotoGP
A BMW MotoGP flottája. Egy-egy futam során több autó is szerephez juthat attól függően, hogy éppen mi a feladat

Egy M-es BMW akkor is különleges, ha nem Competition csomagos vagy nem biztonsági autóvá alakított. A következő videóban egy boldog BMW M3 tulajdonos számol be arról, mekkora élmény egy 420 lóerős szívó V8-as motorral szerelt autó birtoklása:
 

Forrás:

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
Valentino Rossi, MotoGP, DTM, Yamaha, BMW, Audi, villámhír
2019. június 11.
A MotoGP legendája kedvet kapott ahhoz, hogy kipróbálja magát egy számára ismeretlen sorozatban.
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
2018. december 29.
1978-ban a Lamborghini, BMW és az ItalDesign közösen megalkották a valaha volt egyik legjobb BMW-t, az M1-t. 1978 és ’81 között a versenypályákon hódított, ma a gyűjtők nélkülözhetetlen darabja