Nem a papírforma szerint alakult az idei első verseny legalábbis Hamilton számára
Rég volt már, hogy vasárnap hajnalban vagy éppen késő este a képernyő előtt írom le a gondolataimat és a történéseket. Hozzám hasonlóan rengeteg rajongó várta már a téli szünet végét, amely alatt történtek érdekes dolgok. A barcelonai teszteket követően a úgy tűnt, hogy az olasz alakulat jó tempót tud diktálni, a futamon azonban nem találták az ott meglévő formájukat.
Az időmérőn Lewis Hamilton végzett az élen csapattársa, Valtteri Bottas és Sebastian Vettel előtt. Mellőle Max Verstappen indulhatott, Charles Leclerc pedig első Ferraris időmérőjén az ötödik leggyorsabb kört futott, őt a Haas Ferrari két pilótája követte Grosjean, Magnussen sorrendben. A nyolcadik kockát az F2 2018-as bajnoka, Lando Norris birtokolta a McLaren Renault-tal. Az ötödik sorból Kimi Räikkönen és Sergio Perez vághatott neki az 58 körös megmérettetésnek.
Vettel tavaly innen meg tudta verni Hamiltont hét másodperces lemaradásból, köszönhetően a Ferrari remek versenytempójának.
A lámpák kialvását követően Bottas lerajtolta Hamiltont és a hátra lévő körökben bottal üthette csapattársa nyomát, aki 2017-óta nem végzett az élen. Nagy baleset nem történt, csupán Ricciardo hagyta el az első szárnyát. Az első tíz kör nem tartogatott változásokat az élen, csupán egy hibát követően Leclerc szakadt le Verstappenről.
A 11. körben megadta magát Carlos Sainz McLarenje, amitől elszorult a szívem, mintha csak Alonsót látnám...
Nem sokkal ezután Vettel megkezdte a kerékcseréket, természetesen Hamilton azonnal reagált rá. A Haas-nal nem ment zökkenőmentesen a szezon első éles kerékcseréje. Az élmezőnyben a tavalyi bajnokság első és második helyezettje csatázott, de a középmezőnyben is voltak érdekességek ekkor.
Gasly a huszadik körben már a nyolcadik pozícióban autózott a 17.-ről indulva, azonban még nem volt kint a boxban, így nem valós eredmény, de szép teljesítmény. A pontszerzők mögött Norris és Giovinazzi találta meg egymást miközben Grosjean harmadikként várta, hogy melyikük hibázik. Nem sokkal később az Alfa Romeón nagyon elhasználódtak a gumik, így nem tudott tovább jó tempót diktálni és hárman is elmentek mellette.
A táv közepén hatalmas csata bontakozott ki a második helyért. A Hamilton-Vettel-Verstappen trió között összesen 2 másodperc volt, a holland pilóta a DRS segítségével előzte meg a Ferrari németjét, akinek esélye sem volt.
A 32. körben hazai versenyén Ricciardo bement a boxba és ott is maradt, eközben a pályán Grosjean alatt is megállt a technika. Bottas viszont majdnem 20 másodperccel vezetett
Hamilton előtt, a középmezőnyben pedig Kvjat látogatott el a sóderágyba.
Az utolsó 10 körben elkezdett kibontakozni egy házi csata a Ferrari pilótái között, amit még csírájában elfojtottak egy csapatutasítással. Közben Bottas és Verstappen adogatta egymásnak a leggyorsabb köröket, végül a finn bizonyult a gyorsabbnak. A győzelem mellett ezért is jár pont 1959 óta először, amit akkor kap meg a pilóta, ha pontszerző helyen végez.
Vagyis Valtteri Bottas húzta be 2019 első versenyét, méghozzá elég simán. Hamilton bosszankodhat, míg Verstappen örülhet, hiszen 2008 óta nem volt Honda a pódiumon.
A 2019-es Ausztrál Nagydíj pontszerzői:
- Valtteri Bottas – 26 pont (a pluszponttal együtt)
- Lewis Hamilton – 18
- Max Verstappen – 15
- Sebastian Vettel – 12
- Charles Leclerc – 10
- Kevin Magnussen – 8
- Nico Hülkenberg – 6
- Kimi Räikkönen – 4
- Lance Stroll – 2
- Danyiil Kvjat – 1
Folytatás két hét múlva Bahreinben.