A kínai segítségnél a Lynk & Co-ra gondolok, amelyet néhány évvel ezelőtt alapított a Geely, vagyis a Volvo anyacége azért, hogy az európai piac olcsóbb szegmenseiben is helyt tudjon állni
A kínai eredetű márka - amely igazából annyira nem is kínai, mert Amszterdamban található az európai központja - a napokban jelentette be, hogy a 03-as kódnevű, C járműkategóriába tartozó modellel fognak indulni a WTCR-ben, vagyis a túraautó-világkupában. Teszi ezt a Cyan Racinggel karöltve, akik 2017-ben elhódították a WTCC csapatbajnoki címét, igaz akkor a Volvóval.
Thed Björk, a 2017-es világbajnok is részt vesz a projektben, és ő leplezte le a Lynk & Co 03 TCR változatát a Fuji Racewayen. Ő lesz a csapat egyik versenyzője jövőre a WTCR-ben. Arról azonban nem szólnak a hírek, hogy hány autót szándékoznak indítani a sorozatban, ahol hét autógyártó is képviselteti magát.
A svéd versenyző így nyilatkozott a 03-ról:
"Nagy örömmel töltött el, hogy vezethettem ezt a teljesítményre kihegyezett modellt, amely remek alap egy versenyautónak. Készen állok a következő évre és egyetlen célom, hogy bajnokok legyünk a Lynk & Cóval és a Cyan Racinggel."
A bemutatón azt is megosztották, hogy a modell megalkotásánál a tervezők nagy hangsúlyt fektettek az aerodinamikai elemekre, melyekhez a Formula 1-ben alkalmazott talajhatás adta az alapötletet.
Csak, hogy tiszta legyen a kép: A projektet a Lynk & Co finanszírozza, a Geely Motorsport végzi a fejlesztést, de a Cyan Racing neve alatt fut, így lesz a gyári csapatból, hivatalosan nem gyári csapat.
Björk idén egyébként az Yvan Muller Racing színeiben, egy Hyundai i30 N TCR-t terelget és jelenleg az összetett második helyén áll két fordulóval a szezon vége előtt.
A cégcsoport egy közúti közlekedésre alkalmas koncepcióautóval is előrukkol, amely Lynk & Co 03 Cyan néven fut majd. Egyelőre annyit lehet tudni róla, hogy a TCR változat alapjaira épül, és 500 lóerős teljesítmény leadására lesz képes.