2019. szeptember 21. | 14:44

Az ausztrál pilóta a Renault viszonylag gyengébb szereplése ellenére jól érzi magát a sportágban.

Társszerző: Hajdu Balázs

A Renault gyengébben teljesít a várakozásokhoz képest, a mindig vidám, örök optimista Daniel Ricciardo kedvét azonban ez sem tudja elrontani. A hétszeres futamgyőztes ausztrál az idény elején igazolt a francia istállóhoz, akikkel 50 millió dollárról szóló, kétéves szerződést írt alá. A csapat célja az volt, hogy közelítsen az élen álló hármashoz.

Ezzel szemben, a Renault inkább visszacsúszott, Ricciardo viszont nem bánta meg a döntést. A csapattól jelentős fejlődést vár a következő szezonban.

„Hogy akarok-e maradni? Természetesen, hiszen szeretnénk szintet lépni. Az én kifejezett szándékom volt, hogy ide igazoljak. Nem kétévnyi lazsálásra szerződtem. Én nagyon szeretném a csapat fejlődését segíteni. Úgy érzem, megvannak a képességeim hozzá, és már idén is sikerült néhány szép eredményt elérnünk” - mondta Ricciardo a BBC Sportnak adott exkluzív interjúban.

A Renault tavaly negyedik lett a konstruktőrök versenyében, idén az ötödik helyen áll – a Renault-motorral versenyző McLaren előzi meg őket. A visszaesés természetesen csalódottsághoz és belső feszültséghez vezetett. Ricciardo úgy nyilatkozott, hogy ő nehéz szezonra számított.

„Természetesen nem akarok negatív lenni, de a hatodik helynél nagyobb célokat fogalmaztunk meg, melyekhez egyelőre nem tudtunk közel kerülni. Helyenként nagyobb lemaradással küzdünk, sokat kell még dolgoznunk. Én küzdelmes évre számítottam, tudtam mi vár rám. Ezzel együtt élvezem az új környezetet, embereket, kapcsolatokat. Világos céljaim vannak a Forma-1-ben, ezekért pedig keményen fogok dolgozni” - árulta el az ausztrál versenyző.

„Juttassatok vissza az élre”

A mélypontot talán az Osztrák Nagydíj jelentette, ahol a Renault teljesen versenyképtelennek bizonyult.

„Ausztriában különböző párbeszédek játszódtak le a fejemben. Csak körözgettem, és azt gondoltam, „Nem akarok itt lenni”. Ezt úgy értem, hogy ennyire hátul, ebben a pozícióban. Az egyik legrosszabb F1-es hétvégém volt. Nekem az élmezőnyben a helyem, ahogy a csapatnak is. Szeretnék ismét a győzelemért küzdeni. Ez a nehéz hétvége azonban megerősítette a sportág iránti szenvedélyemet”, mondta Ricciardo.

Ricciardo Kanadában a negyedik helyről rajtolhatott, beékelődve a két Ferrari közé, és megelőzve mindkét Red Bullt.

„A nehézségek ellenére pozitív évem van. Motivált vagyok, hogy minél több sikert érjünk el. Kanada egyértelműen a jól sikerült hétvégék közé tartozik. Monzában is megmutattuk az autó valódi erejét, van mibe kapaszkodnunk” - árulta el bizakodóan az ausztrál.

Ricciardo megítélése nem sérült

Ricciardo öt évet töltött a Red Bullnál, a csapat pedig nem volt állandóan az élmezőnyben. Az ausztrál versenyző hét futamgyőzelmet tudhat magáénak. Bátor előzéseivel, szórakoztató karakterével és eredményeivel a Száguldó Cirkusz egyik legnépszerűbb alakjává vált. A Renault visszaesésének köszönhetően kissé kikerült a reflektorfényből, kiváló megítélése azonban nem szenvedett csorbát.

Ricciardo jól láthatóan jobban teljesít csapattársánál, Nico Hülkenbergnél. A német helye kérdésessé vált a jövő évi rajtrácson, hiszen helyére Esteban Ocon érkezik a Renaulthoz.

Miközben komolyabb célokért kíván küzdeni, az ausztrál élvezi a középmezőnyben zajló csatát.

„Szorosabbá vált a középmezőny a tavalyihoz képest. Vérpezsdítő csatákat vívunk, élvezem a küzdelmet” - mondta az ausztrál versenyző.

Mi okozza a Renault visszaesését?

Ami az autó teljesítményét illeti, a Renaultnál tudni vélik, hogy mit hibáztak el idén.

Az olyan „erőpályákon” mint Montreal, Spa, és Monza megmutatták, hogy motorerő tekintetében nincs probléma. A gondot a karosszéria jelenti.

„Az alapvető dolgok és irányvonalak korlátoznak bennünket. Fejlesztettünk sok mindent, de még nem értük el a megfelelő szintet. Filozófiát kell váltanunk. Ha a jövő évet nézzük, akkor fejlődnünk kell az aerodinamika tekintetében is. Az autó egyes részei helyett a teljes egészére kell koncentrálnunk. A leszorítóerőt kell maximálnunk, ami nehéz feladatnak tűnik, de sok munkával elérhető lehet” - vázolta a jövőképet Ricciardo.

Ez eléggé hasonlít a Ferrari elhibázott filozófiájára, mely a Mercedeshez képest gyengébb teljesítményt eredményezett. Ricciardo szemszögéből sok múlik a Renault irányváltásán és fejlesztésein. Ha sikerül jelentős előrelépést tenniük, akkor Ricciardo maradhat. Ha nem lát perspektívát, akkor máshol küzdhet a sikerekért.

„Nincs döntés a 2020 utáni helyzetemről. Erről nem beszélgettünk még Cyrillel (Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke). Nem akarok helyette beszélni, de ő sincs megelégedve az idei teljesítménnyel. Lehet, hogy úgy érzi, cserben hagyott bennünket, az biztos, hogy mindannyian jobb eredményeket vártunk. Elképzelhető, hogy attól fél, ha nem teljesítünk jobban, akkor elhagyom a csapatot. Egyelőre nem érdemes erről beszélgetnünk, hiszen jelenleg a 2020-as évre készülünk” - öntött tiszta vizet a pohárba az ausztrál versenyző.

2020 végén Ricciardo, Vettel, Hamilton, Bottas és Verstappen szerződése is lejár, úgyhogy elképzelhető egy komolyabb mozgás a pilótapiacon.

Szerinted mire lesz képes Ricciardo a Renaultval 2020-ban?

  • Címkék:
  • F1