A 2021-es idény bizonyos szempontból hasonló lehet, mint a tavalyi szezon, hiszen a szabályok miatt nem sok minden változik, már ami az autók alkatrészeit illeti. A zsetonrendszer miatt csak megadott helyeken eszközölhettek módosításokat az istállók, de azért mindannyian reméljük, hogy mégis közelebb érhetnek egymáshoz a csapatok teljesítmény szintjén.

Hatalmas változás van viszont a pilótafelállásban, hiszen rég nem látott pilótakeringő után több új és régi név is bekerült a mezőnybe. Visszatér Fernando Alonso és a Schumacher név is, csak éppen Michael fiának, Mick személyében. De csapatot váltott Carlos Sainz, Sergio Perez, Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel is.

A német négyszeres világbajnok hat szezont húzott le a Ferrarinál, ahol korántsem a bajnoki esélyek és a túlzott győzelmi mámorok jellemezték ezeket az éveket, sokkal inkább a küzdelem és az idő múlásával a frusztráltság. A Red Bullnál hasonlóan hat szezont követően 38 győzelmet szerzett, az olaszoknál viszont csak 14-et. Most, hogy búcsút intettek egymásnak nagy kérdés, hogy vajon vissza tudja nyerni az önbizalmát Vettel? Az Aston Martin tud neki olyan autót adni neki, ami nem szöges ellentettje a vezetési stílusának?

De most nézzünk hozzá hasonló pilótákat, akik szintén gondolkodás nélkül mondtak igent a Ferrari hívására, hogy aztán többségében frusztráltsággal álljanak tovább.

Juan Manuel Fangio

Ferrari utáni eredmények: Egy világbajnoki cím és négy győzelem

Az ötszörös világbajnok még a Forma-1 hőskorában versenyzett, egészen pontosan az 1950-es években. Hét teljes szezont teljesített, amiből ötször ellentmondást nem tűrve húzta be a bajnoki címet. 1956-ban Alberto Ascari halálát követően kapott hívást Enzo Ferraritól, akivel hosszú időre összeállhatott volna egy álompáros.

Azonban ez mégsem így volt és habár már egyből sikerült behúznia a végső győzelmet, csak három ponttal előzte meg a végső összesítésben Sterling Mosst. A kapcsolat hamar megszakadt a Ferrarival, a rivális Maseratihoz szerződött, hogy aztán még egy VB győzelem után visszavonuljon.

Fangio egy Ferrariban egy verseny előtt oldalról

John Surtees

Ferrari utáni eredmények: Két győzelem

A brit versenyző 1963-ban csatlakozott az olasz istállóhoz, ahol egy sikertelen szezont követően összeállt a gépezet és behúzták a ’64-es szezon bajnoki címét. A következő év végére azonban megromlott a kapcsolata főként a csapatfőnök Eugenio Dragonivel. Habár a következő szezont még a Ferrari kötelékeiben kezdte meg, az első verseny után mégis távozott a csapattól és a Coopernéél folytatta, ahol két győzelmet szerzett a szezonban.

Ezt követően viszont Surteesre már semmilyen siker nem várt, egyre inkább vissza esett, hogy aztán a saját csapata színeiben is elbukjon. A keserű búcsú és a megromlott kapcsolat után Enzo Ferrari halála előtt egy évvel a következőket mondta Surteesnek:

„John, a jó időkre kell emlékeznünk, nem pedig a hibákra" – mondta a Ferrari atyja.

John Surtees és Enzo Ferrari beszélget oldalról

Niki Lauda

Ferrari utáni eredmények: Egy világbajnoki elsőség és 10 győzelem

Az olaszok számára a hosszú távú áttörést Niki Lauda hozta el, hiszen egészen addig nem voltak képesek egy igazán ütőképes, hosszú távon is sikeres konstrukciót létrehozni. Lauda volt az első olyan pilóta, aki megmerte mondani akár azt is, hogy a Ferrari versenyautói alapjaiban hibásan voltak kitalálva.

Az ő határozottságával és temperamentumával, technikai meglátásaival sikerült is a csúcsra juttatni a Ferrarit, nem is egyszer. Búcsúja után a McLaren színeiben még elért egy világbajnoki címet, azonban erre is négy szezont kellett várnia az osztrák versenyzőnek.

Niki Lauda egy Ferrariban ülve szemből

Nigel Mansell

Ferrari utáni eredmények: Egy világbajnoki cím, 15 győzelem

A brit versenyző volt az utolsó olyan pilóta, akit Enzo Ferrari személyesen választott ki. A sikertelen két év után Mansell bejelentette a visszavonulását, de az elhatározás nem tartott olyan sokáig, hiszen nem sokkal később a Williams mégis magához csábította, aki a második szezonjában megszerezte az első és utolsó bajnoki címét.

Mansell egy Ferrariban szemből, menet közben

Alain Prost

Ferrari utáni eredmények: Egy világbajnoki győzelem, hét győzelem

Az ő szereplése az olasz istálló színeiben egészen botrányos volt, hiszen amikor érkezett a csapathoz, a Ferrari vezetése szó szerint egy romhalmaz volt. Folyamatosan ment az egymásra mutogatás és felülről rendszerint bele szóltak még akár abba is, hogy melyik gumit használja a versenyző a futam közben. Így volt ez a 1991-es szuzukai futamon is, ahol Prost kijelentette, hogy ő a köztes esőgumikon akar indulni, de a csapat vezetése az utolsó pillanatban mégis az esőgumik futtatására utasította az istállót, aminek következtében elúszott a győzelem lehetősége.

Ezután kirúgták a francia háromszoros bajnokot, aki leszerződött volna más csapatba. Azonban mivel volt szerződése a következő évre, a Ferrari nem engedte meg, hogy máshol versenyezzen, így egy évig parkolópályára került.

Ebben az esetben inkább a Ferrarinál töltött évei voltak gyalázatosak, hiszen utána még egy alkalommal sikerült felérnie a csúcsra a Professzornak.

Alain Prost Ferrari szerelésben oldalról

Michael Schumacher

Ferrari utáni eredmények: se bajnoki cím, de győzelem, csupán egyetlen pole

A Ferrari sikereit nem lehet Schumacher nélkül említeni. Az olasz csapattal összesen 72 győzelmet szereztek. Miután viszont 2006-ban visszavonult a hétszeres világbajnok, 2010-es visszatérése már közel sem volt olyan sikeres, mint előtte.

A német rekorder a Mercedes színeiben már csak egyetlen egyszer tudta megvillantani különleges tehetségét, azt is úgy, hogy sajnos elvették tőle azt az egyetlen monacói pole pozíciót. Ezen kívül még egy dobogós helyezést tudott elérni a német csillagos márkával, akivel inkább a következő hibrid korszakra készültek.

Michael Schumacher egy Ferrariban a 2000-es évek közepén menet közben

Fernando Alonso

Ferrari utáni eredmények: semmilyen siker

Ez a történet sem indulhatott fennakadások és hihetetlen inkorrekt játszmák nélkül, hiszen csak azért, hogy Fernando Alonso hozzájuk tudjon szerződni a 2010-es szezonra, elképesztő pénzeket fizettek Kimi Räikkönennek, mivel érvénye szerződéssel rendelkezett a következő évre is.

Alonso Ferraris szereplése éppen annyira volt sikeres, mint Vettel hat szezonja, többségében az olasz istállónak volt köszönhető az, hogy 2010-ben és 2012-ben csupán három ponttal bukja el a bajnoki címet.

Ezt követően Fernando a McLarenhez igazolt, ahol habár nagyon sokat vártak a Honda érkezésétől, mégis egy hatalmas bukás volt a szereplésük, aminek következtében a kétszeres spanyol világbajnok a mezőny végére szorult vissza. Ezek után elhagyta a sorozatot, hogy aztán ebben a szezonban majd az Alpine F1 Team színeiben térjen vissza.

Fernando Alonso a 2012-es Ferrariban menet közben

Kimi Raikkönen

Ferrari utáni eredmények: semmilyen siker

Kimi Räikkönen mindmáig az utolsó Ferrari bajnok, aki még 2007-ben ért fel a csúcsra az olaszok autójával. Ezután volt nem sokkal a már említett eset, amikor egy időre szögre akasztotta a Forma-1-es sisakot. 2012-ben viszont a Lotus színeiben tért vissza és még esélye is volt a végső győzelemre, amely után a Ferrari visszahívta magához, hogy aztán 2018-ban intsen végső búcsút az olaszoknak.

Azóta is az Alfa Romeo csapatát erősíti, azonban a csapat elképesztően vissza van esve, így a legnagyobb villanása az eddigi két évben a tavalyi Portugál Nagydíjon volt, ahol a 16. helyről egészen a hatodik helyig tudott felkapaszkodni egy kör alatt, mindezt azért, mert pontosan tudta, hogy hogyan használja ki az átmeneti esőgumi és a felszáradó félben lévő aszfalt adta extra lehetőségeket.

Kimi Räikkönen Jean Todt mellett egy pódium ceremónia közben

Mindent összefoglalva a Ferrari egy nagyon különleges és egyedi csapat, akinek a hívására valószínűleg senki nem felelne nemleges válasszal, de jó eséllyel számolnia kell az embernek azzal, hogy érhetik még negatív meglepetések az olaszok versenyzőjeként.

Számomra félő, hogy akár Charles Leclerc és Carlos Sainz pályafutását is megpecsételheti az, hogy jelenleg a Ferrari versenyzői, de ez még egy nyitott kérdés.

Te mit gondolsz a Ferrariról? Írd meg nekünk Te is a véleményedet!