2022. március 09. | 09:36

Bernd Maylander idén is felváltva használja majd a piros és a zöld színben pompázó Safety Car gépeket.

A Mercedes AMG és az Aston Martin az idei Forma-1-es szezonban is megosztva látja majd el a biztonsági és orvosi autó feladatait. Míg a brit gyártó által biztosított Vantage és DBX továbbra is zöld, addig a német cég modelljei a tavalyi évhez hasonlóan ezúttal is piros színben pompáznak majd.

Az elmúlt idényben használt Mercedes-AMG GT R után 2022-ben egy GT Black Series teljesít majd szolgálatot, amely 740 lóerő leadására képes, állítható futóművel és számos versenypályára optimalizált funkcióval rendelkezik. Mindezeknek köszönhetően az idei Safety Car mindössze 3,2 másodperc alatt futja a 0-100-as sprintet, és több mint 320 kilométer/órás végsebességre képes.

 

Bernd Maylander, aki 2000 óta vezeti az F1 biztonsági autóit elmondta, már több alkalommal is tesztelhette a GT Black Series-t, ami fantasztikus vezetési élményt nyújt és közel áll egy valódi versenyautóhoz. Ráadásul az új Safety Car jelentős előrelépésnek számít a GT R-hez viszonyítva.

A Mercedes Safety Car új jelzőfényjelzőket kapott a szélvédőre, és szokatlan módon a tető helyett a hátsó légterelőbe integrálták a fényhidat. A Mercedes autói a 2022-es idénynyitón, a Bahreini Nagydíjon debütálnak majd, március 20-án.

Akárcsak 2021-ben, a biztonsági és orvosi autó feladatain idén is osztozni fog a Mercedes és az Aston Martin. A brit cég egy Vantage biztonsági autót és egy DBX orvosi autót biztosít a Száguldó Cirkusz számára. Ezeket az autókat az Orosz Nagydíj törlését követően 22 futamosra fogyatkozott bajnokság 12 versenyhétvégéjén használják majd, elsőként melbourne-i Albert Parkban rendezett Ausztrál Nagydíjon.

Mindkét modellhez az AMG biztosítja a 4,0 literes, ikerturbós V8-as motort. A Vantage Safety Car 535 lóerő és 685 newtonméter leadására képes, míg a DBX Medical Car 550 lóverőtés 700 newtonmétert produkál.