A Formula egykori mindenható ura, Bernie Ecclestone is elmondta, mit gondol a Formula 1 2021-es szezonjának utolsó futamán történtekről. Mint ismert, az abu-dzabi Nagydíjon be kellett hívni a biztonsági autót néhány körrel a leintés előtt.

Ekkor még Hamilton vezetett, több lekörözött versenyző is volt közte és a második helyezett Verstappen között. A versenyigazgatóság előbb úgy döntött, hogy elengedik ugyan az utolsó körre a mezőnyt, ám a lekörözöttek nem vehetik vissza a körüket. Végül a Hamilton és Verstappen közötti lekörözöttek elmehettek a Safety car mellett, így Verstappen az utolsó körben a frissebb gumikon megelőzte a címvédő brit ellenlábasát és ezzel megszerezte a bajnoki címet.

Ecclestone a német Bild című lapnak adott nyilatkozatában azt mondta, Michael Masi versenyigazgató lenyűgöző munkát végzett a szezon során számos alkalommal, ugyanakkor túlterheltnek tűnt összességében. Mindenesetre a szezonzárón Ecclestone szerint jó döntés született azzal, hogy a pályán hagyták versenyezni a két bajnoki vetélytársat.

Ecclestone és a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner
Ecclestone és a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner egy korábbi felvételen

Masit sokan a miatt kritizálták, hogy Verstappen kezére játszott azzal, hogy csak azokat az autókat engedte el a biztonsági autó mellett, akik Hamilton és Verstappen között voltak. Több, az F1 kapcsán jelentős személy úgy vélekedik, hogy nem lett volna szabad újraindítani a futamot.

Verstappennek a második helyről lehetősége volt arra, hogy semmit sem kockáztatva kiálljon friss abroncsokért. Hamilton az élről ezt nem tehette meg, mivel ha ő kiáll, akkor benne volt a pakliban, hogy Verstappen nem fog. Ha pedig a versenyigazgatóság úgy dönt, hogy nem engedik már versenyezni a pilótákat, akkor Verstappen mögött lett volna kénytelen bevonatozni a biztonsági autó mögött.

A Mercedes azon nyomban megóvta az eredményt, ám végül a csapat úgy döntött, nem ad be fellebbezést, miután az óvásukat első körben elutasították. Toto Wolffék garanciát kaptak arra vonatkozóan, hogy részletes elemzést fognak készíteni arról, hogy Masi és csapata hogyan kezelte a szituációt.

Ecclestone élesen bírálta a Mercedes csapatfőnökének, Toto Wolffnak a tiltakozását. Az osztrák protestálását nonszensznek nevezete, Wolff ugyanis azt állította, hogy meglopták őket a bajnoki cím kapcsán. Ecclestone meglátása szerint nem a versenyigazgatót kellene hibáztatniuk a kialakult eredmény miatt, mivel Masi azt tette, amit tennie kellett.

Wolff még mindig dühös a miatt, ami Yas Marinában történt. Nemrég a Motorsport.com weboldalának úgy nyilatkozott az osztrák, hogy az értékeivel összeegyeztethetetlen döntés született. Toto Wolffnak nincs kifogása az ellen, ha valaki keményen vezet és azt is természetesnek gondolja, hogy a csapatoknak és a pilótáknak eltérőek a nézőpontjaik. A szabályok kapcsán hozott döntések esetében azonban Wolff következetességet várna, ám mivel véleménye szerint ez hiányzik, így számos olyan vita történik, amik teljesen szükségtelenek.

A korábbi F1-es pilóta, Stefan Johansson Wolff pártján áll. Úgy véli, Masi értelmetlen döntéseket hozott. Állítása szerint figyelmen kívül hagyta a józan észt, és nem volt tisztességes, ahogyan kezelte a helyzetet.

Amíg Ecclestone szerint a szezonzárón helyes döntés született, úgy véli, a szezonban voltak korábban olyan incidensek, amikor kétségbe vonható volt, hogy Masi képes-e kontroll alatt tartani a versenyt, amikor kérdéses szituációk merülnek fel. Példaként Ecclestone azt az esetet hozta fel, amikor Hamilton úgy vette át Verstappentől a vezetést a az abu-dzabi nagydíj 6-os kanyarjában, högy átvágta a kanyart, majd büntetlenül folytathatta a versenyt, holott ezzel a manőverrel nyilvánvaló előnyre tett szert.

A Red Bull arra számított, hogy felszólítják majd Hamiltont, hogy adja vissza a pozícióját, ám a versenyirányítás úgy döntött, hogy nem szükséges beleavatkoznia azon a ponton a futamba.

“Ha alaposan átgondoljuk a dolgot, az első körben Hamilton elhagyta a pályát, majd később visszatért. Eközben Verstappen végig a pályán maradt, és nem csinált semmi rosszat. Lewist egyáltalán nem büntették meg ezért, úgyhogy nincs joga a panaszra” - vélekedik Ecclestone.

A szezon elején a Red Bull dühös volt, amikor Hamilton csak tíz másodperces büntetést kapott, amikor gyakorlatilag kilökte Verstappent a pályáról a Brit Nagydíj kezdetén. A holland komoly tempóval csapódott a falnak és értelemszerűen fel kellett adnia a futamot, ellenben Hamilton a büntetés ellenére megnyerte a versenyt. Emlékezetes, hogy Hamilton milyen teátrálisan ünnepelte a sikert, miközben Verstappent a kórházban vizsgálták.

Verstappen ugyanakkor Brazíliában nem kapott büntetést, amikor olyan keményen védte pozícióját, hogy lényegében túl későn vett be egy kanyart és túlcsúszott a pályán, leterelve ezzel Hamiltont is a bukótérbe.

Masi 2019 márciusában vette át a Forma-1 versenyigazgatói titulusát, miután elődje, Charlie Whiting az Ausztrál Nagydíjat megelőző estén tragikus hirtelenséggel elhunyt tüdőembóliában.

Masi korábban az ausztrál V8 Supercars és a Hong Kong ePrix versenyigazgató-helyettesi posztját töltötte be. Eredetileg az volt a terv, hogy átveszi az FIA Formula 2 és Formula 3 szériák irányítását, ám Whiting halála mindezt felülírta.