2020. augusztus 18. | 23:37

Öt évre kötelezte el magát a két patinás istálló.

A Ferrari 1950 óta minden egyes évad során tagja volt a Száguldó Cirkusznak, és nagyon úgy fest, hogy 2021-től sem lesz ez másként. A maranellóiak aláírták az új Concorde-egyezményt, és 2025-ig kötelezték el magukat a sorozat mellett.

Mattia Binotto akár már korábban is szignózta volna a dokumentumot, amelyre a Spanyol Nagydíjat követően végül sor is került.

"Örömünkre szolgál, hogy aláírtuk a Concorde Szerződést, amely a következő öt évben szabályozza a Forma-1-et" - mondta Louis Camilleri, a Ferrari vezérigazgatója.

Camilleri hozzátette, ez egy fontos lépés volt az F1 stabilitása felé, és hisz abban, hogy az FIA és a Liberty Media közös erővel vonzóbbá és látványosabbá teheti a Formula 1-et.

„A versenyzés a Ferrari DNS-ében van, és nem pusztán a véletlennek tudható be, hogy a Scuderia az egyetlen csapat, amely az FIA Formula 1-es világbajnokság történetének minden egyes szezonjában szerepelt. A Ferrari szerves és nélkülőzhetetlen tagja az F1-nek és az azt övező sikereknek, így van ez ma, így volt a múltban és így lesz a jövőben is" - mondta Camilleri.

A McLaren szintén kifejezte szándékát, mi szerint 2025-ig a Száguldó Cirkusz mezőnyének tagja marad, ami az elmúlt időszakban felröppenő hírek alapján egyáltalán nem magától értetődő. A wokingiak pénzügyi nehézségekkel küzdöttek, ám ezek alapján úgy tűnik, valóban megoldódni látszanak anyagi gondjaik.

Zak Brown, a McLaren Racing vezérigazgatója szerint a Formula 1 fontos lépés tett a fenntartható és erős jövő felé az új megállapodással. Szerinte ez a volt a megfelelő pillanat mind a sport, a tulajdonosok, a csapatok és a szurkolók számára is.

„Egy méltányosabb sport mindneki számára jobb: nagyobb lesz az egyensúly a csapatök köztt bevételek elosztásának tekintetében. Egyértelműbb, egyszerűbb lesz az irányítás, mely a sportot helyezi előtérbe. Ez a megállapodás hosszútávon meg fogja erősíteni a konstruktőröket" - mondta a McLaren első embere.

A Mercedes korábban azzal fenyegetőzött, hogy nem írja alá az új Concorde szerződést, mert számukra előnytelennek tűnt az új megállapodás pénzügyi szempontból. A németek kapcsán felröppent annak a lehetősége is, hogy kiszállnak az F1-ből, mint konstruktőr, ám Toto Wolff, a Mercedes csapatának főnöke a Silverstone-i versenyhétvége után megváltoztatta véleményét, miután állítása szerint Chase Carey-vel, az F1 elnök-vezérigazgatójával tisztáztak néhány dolgot.

Frissítés: A McLaren, a Ferrari és a Williams után az összes többi csapat, beleértve a Mercedest is aláírta a Concorde szerződést.