A koronavírus-járvány miatt a 2022-es versenynaptárból ugyan kimaradt, a Liberty Media azonban 2025-ig meghosszabbította a Kínai Nagydíj szerződését. A megállapodás értelmében a Száguldó Cirkusz újra ellátogat majd az ázsiai országba, melynek a következő idényben bemutatkozhat az első Forma-1-es pilótája, Csou Kuan-jü személyében, aki az Alfa Romeo színeiben versenyez majd.

A kínai közönség szenvedélyesen rajong a sportágért, Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója pedig könnyedén elképzelhetőnek tartja, hogy az ország a jövőben akár két futamot is rendezhet.

„Megerősíthetem, hogy egy kínai város már érdeklődött a verseny megrendezése iránt. Jövőre nem leszünk ott Kínában, ám erről nem mi tehetünk, hanem a járvány. Ezért is döntöttünk a hosszútávú szerződéshosszabbítás mellett. A régió elképesztő potenciállal rendelkezik, ezért a Forma-1 is jelen szeretne lenni. Csou Kuan-jü érkezése rengeteget jelent az F1, valamint a kínai szurkolók számára” – mondta Domenicali a The Race című oldalnak.

Kínai Nagydíj

A „Csou-faktor” igenis komoly jelentőséggel bírhat, hiszen Mexikóban Sergio Perez miatt rajonganak elsősorban a Forma-1-ért, Max Verstappen remek szereplésével pedig sokat tett azért, hogy a Holland Nagydíj visszatérhessen a versenynaptárba.

„Ezek a tények azt mutatják, hogy a pilóták jelentik a sportág lényegét. Ők vonzzák a szurkolókat, mindenki őket akarja látni” – tette hozzá az F1 vezérigazgatója.

A második kínai futammal kapcsolatban problémát jelenthet, hogy a 2022-re tervezett, rekordot jelentő, 23 versenyt tartalmazó naptárral kapcsolatban is kritikus hangok érkeztek. 2023-ban lesz Kínai és Katari Nagydíj, a hírek szerint pedig Las Vegas, Dél-Afrika, Dél-Korea, vagy Marokkó is rendezhet a jövőben. Stefano Domenicali a sokak által hiányolt Német Nagydíjat is visszahozná, amennyiben a szervezők orvosolni tudják a költségvetési problémákat.