F1: Megváltozhat a pontrendszer

Közzétéve:
2019-03-13, 06:00

Ha a tervezetet korábban bevezették volna, Massa nyerte volna a 2008-as szezont Hamilton előtt

Társszerző: Hajdu Balázs

Komoly változás jöhet a Forma-1 pontszámítási rendszerében. Felvetődött ugyanis, hogy pontot adnának a futamon leggyorsabb kört teljesítő versenyzőnek is. A szervezők célja a lépéssel, hogy növekedjen az izgalmi faktor, a nézőszám, ezáltal vonzóbb legyen az F1.

Lewis Hamilton és Sebastian Vettel mosolyog
Lewis Hamilton és Sebastian Vettel lehetnek a 2019-es világbajnoki cím fő várományosai

A szurkolókat kérdőív formájában kérdezték meg a lehetséges pozitív változtatásokról, ez volt az egyik ötlet a rajongók részéről. A szabálymódosítást várhatóan a hétvégi Ausztrál Nagydíj előtt erősíthetik meg. A kezdeményezést az FIA fő döntéshozó szerve, az Autósport Világtanács is jóváhagyta, ám még két rostán át kell jutnia – az élcsapatok stratégiai csoportján, és a F1-es csapatok, szponzorok, versenypályák bizottságán is.

A jóváhagyás csak formalitásnak tűnik, hiszen korábban a stratégiai csoport is tárgyalt róla. A Forma-1 történetének első évtizede – 1950-59 – óta először járhat bónuszpont a leggyorsabb körért. A leggyorsabb kört elérő versenyző csak akkor kapná meg az egy pontot a tervezet szerint, ha az első tíz pilóta között végezne.

A módosítás negatív oldala lehet, hogy a pluszpont akár világbajnoki címet is eldönthet. Olyan helyzet is előállhat, hogy egy VB-aspiráns csapattársa éri el a leggyorsabb kört, aki ezzel pontokat vehet el valamelyik riválistól.

Mi változhat a tavalyi F1-es szezonhoz képest?

2018-ban semmin nem változtatott volna ez a szabály a világbajnokság kimenetelét tekintve. 2008-ban viszont Felipe Massa nyert volna, aki elől gyakorlatilag az utolsó kanyarokban orozta el a címet Lewis Hamilton. Massának ugyanis két leggyorsabb köre volt, Hamiltonnak viszont csak egy. A felvetés persze teljességgel értelmetlen, hiszen akkor nem járt pont a leggyorsabb körért. Ha járt volna, akkor csapatok is másképp taktikáztak volna.

Massa a 2008-as Brazil Nagydíjon

A módosításról szóló döntés hátterében az áll, hogy a szervezők szeretnék szórakoztatóbbá tenni a futamokat. Azzal mindenki egyetért, hogy a sportágra ráfér a frissítés. A Liberty Media szerint kisebb-nagyobb változtatások szükségesek az előrelépéshez. A nagyobb szabálymódosítások 2021-re várhatóak – a bevételek elosztása, a költségplafon bevezetése, illetve az autók kialakítása tekintetében.

A leggyorsabb körért járó pont apróbb változtatás, sokak szerint szükségtelen. A mellette szóló érv az, hogy új dimenziót adhat a futamoknak, illetve akár a szezon végi elszámolásnál is számíthat. Hogy jó-e vagy sem, az majd az idény végén dőlhet el.

Forrás:

BBC

Kapcsolódó írások

2019. március 06.
A világ egyik legnagyobb Autószalonjára több gyártó is kihozta a jelenlegi Formula 1-es versenyautóját
Hegedűs Andor a Red Bull Racing épülete előtt, szemből fotózva
2018. november 21.
Andor egy olyan karriert futott be eddig, amire sok benzinvérű társammal együtt ámulattal tekintünk . Az alábbi interjúból kiderül, hogyan került a Formula 1 egyik legelitebb csapatába tervezőmérnökként!
2018. december 16.
11 kérdés a szezon második feléről olyan kérdésekkel, hogy min sértődött meg Bottas Magyarországon, mennyi ideig nem nevetne Oconnal Verstappen, és milyen állathoz hasonlította magát vajon Hülkenberg?
2019. február 10.
2019-től a McLaren kiszáll a díjkiosztásból