F1: Erősorrend az Ausztrál Nagydíj előtt

Frissítve:
2016-01-01, 10:00

64 óra. Ennyi idő állt a csapatok rendelkezésére, hogy az idény előtt Barcelonában teszteljék a 2019-es autókat. Kinek sikerült a legjobban kihasználnia ezt a lehetőséget, és melyik csapat lehet inkább csalódott?

Társszerző: Hajdu Balázs

10. Williams

Akárhogy is nézem a statisztikákat, a Williamsnek nem sok oka van a mosolygásra. A teszt első két és fél napján nem is tudtak részt venni. Ez egyben azt is jelentette, hogy a második héten még mindig aerodinamikai teszteket végeztek, amíg a többiek már az autó teljesítményén dolgozhattak. Összesen 567 kört tettek meg, ami körülbelül a fele annak, amire a Mercedes képes volt. A Williams volt az egyetlen csapat, mely nem tudott 1,17-es kört futni. Nem rendelkeznek hosszútávú versenyszimulációs adatokkal. A nyolc év után visszatérő Robert Kubica is elismerte, hogy csekély önbizalommal vághatnak neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Amibe a Williams kapaszkodhat, hogy az autójuk jobbnak tűnik a tavalyinál. Az előző, csalódást keltő szezon után ez persze nem volt túl nehéz. Sűrű hetek elé néznek a Williams mérnökei.

Szezon végi becsült helyezés: 10.

Williams

9. Racing Point

A Force India jogutódja hagyományosan a megbízhatóságra koncentrált az előszezonban, aztán az első versenyen dobtak be valamilyen fejlesztést. Úgy tűnik, hogy a csapat Racing Point néven is ugyanezt a taktikát alkalmazza.

A teszteken az alapautóval vettek részt, köridő tekintetében ezáltal nem tudták megközelíteni az élmenőket. A legjobb próbálkozás Lance Stroll nevéhez fűződik, aki a leglágyabb Pirelli keveréken 1,335 másodperccel maradt el a legjobb időtől. A hosszútávú tempójuk már sokkal biztatóbb. Tekintettel arra, hogy az autó komoly fejlesztést fog kapni Melbournere – rengeteg új alkatrésszel – várhatóan nagyot léphet előre az újjáalakult csapat. 

Szezon végi becsült helyezés: 8.

Racing Point

8. McLaren

Sima volt. Így lehetne a legjobban jellemezni a McLaren előszezonját, ami kétségtelenül komoly megnyugvást jelent a csapat számára. Ha a legjobb gumikon futott időket nézem – természetesen az üzemanyag-mennyiség ismerete nélkül, akkor nagyjából hatodik helyre sorolhatom őket. A hosszútávú versenytempójuk azonban nem volt túl erős, ebben a mutatóban csak a Toro Rosso és a Williams van mögöttük. 

A McLaren futotta a hatodik legtöbb kört, szám szerint 873-at. Fontos észben tartani, hogy a csapat az átszervezés kellős közepén tart. Egy sima felkészülés után bizakodó lehet a hangulat, erre lehet építeni a wokingi istálló háza táján. 

Szezon végi becsült helyezés: 7.

McLaren

7. Alfa Romeo

Az első hét végén az Alfa Romeo simán a középmezőny legjobbja tudott lenni, a három élcsapat mögött. A második héten kissé visszaesett a teljesítményük, főleg megbízhatóság terén küzdöttek gondokkal. 922 kört tudtak összesen teljesíteni, ez elég jónak számít.

Amiért aggódhatnak, az az egykörös teljesítményük. Ebben a mutatóban csak a nyolcadik helyen állnak, hiszen sem Kimi Räikkönen, sem pedig Antonio Giovinazzi nem tudott 1,16-os időt futni. A hosszútávú tempójuk egyértelműen biztatóbb. Az idény során pedig még erősebbé is válhatnak, hiszen a Ferrari folyamatos és az Alfa Romeo egyre erősödő támogatása biztos hátteret jelent a csapat számára. 

Szezon végi becsült helyezés: 6.

Alfa Romeo

6. Toro Rosso

A Toro Rosso továbbra is élvezi az anyaistálló, a Red Bull támogatását. A tavalyi RB14-es számos alkatrészét is felhasználva szépen teljesítettek a téli teszteken. Ha a puszta tempót nézem, akkor a Toro Rosso a negyedik a rangsorban, hiszen Alexander Albon és Daniil Kvjat is csak 0,6 másodperccel maradt el a legjobb időtől. A hosszútávú tempójuk már kevésbé meggyőző, hiszen hátulról a második helyet foglalják el ebben az összevetésben.

A legfontosabb az volt a csapat számára, hogy minél több kört teljesítsenek, ezáltal több tapasztalatuk legyen az autóval kapcsolatban. Albon először vezetett Forma-1-es autót, Kvjat már versenyzett ebben a kategóriában, de ő is némi kihagyás után tér vissza. 935 kört tudtak menni, melyek során komolyabb problémával nem találkoztak. 

Szezon végi becsült helyezés: 9.

Toro Rosso

 

5. Haas

A tesztek végén nem mutatott túl jól az időeredmények listája a Haas számára. Az amerikai csapat azonban nem aggódik túlzottan emiatt. A lényeg a minél nagyobb távolság megtétele és a versenytempó próbálgatása volt – ebben pedig remekelt a Haas istálló. Van olyan mutató, mely szerint a Haas a leggyorsabb a mezőnyben – ezt persze érdemes fenntartásokkal kezelni, hiszen nem tudjuk, mennyire voltak megtankolva az autók. Ha egy másik mutatót veszek alapul, akkor a harmadik helyre lehet őket rangsorolni, ami még mindig elég jó. Nem is meglepő ez a kiváló szereplés, hiszen a Ferrari számos alkatrésszel támogatja a Haast.

Megbízhatóság terén van mit fejlődnie az istállónak, hiszen néhány alkalommal a Haas miatt került elő a piros zászló a teszteken. Az első futamig még dolgozhatnak azon, hogy kihozzák az autóból a benne rejlő potenciált.

Szezon végi becsült helyezés: 5.

Haas

4. Red Bull

Nem volt rossz előszezonja a Red Bull csapatának, ám nem is mondható kiemelkedőnek. Csendben tették a dolgukat. Az első hat nap simám ment, jól indult az együttműködésük az új motorszállítójukkal, a Hondával. Pierre Gasly azonban az utolsó előtti napon (is) összetörte az autót – emiatt egy kicsit visszaestek.

Minden nap érkeztek új alkatrészek, a tartalék pedig végesnek bizonyult, ezért is okozott komoly problémát a Gasly-féle baleset. Ennek köszönhetően Max Verstappen csak 29 kört tudott teljesíteni az utolsó napon. Összességében nyolcadik helyen végeztek a megtett körök számát illetően, mögöttük csak a Racing Point, és az ezer sebből vérző Williams található. Ha a puszta tempót nézem, akkor is felsejlik egy 0,8 másodperces lemaradást Azt érdemes azonban megjegyezni, hogy a problémák miatt nem volt lehetőségük a C5-ös – leglágyabb – keveréken körözni.

A Red Bull versenytempója jónak tűnik, idén is felvehetik a versenyt a Mercedesszel és a Ferrarival. A két tehetséges pilóta pedig rendkívül izgatottan várja a melbourne-i rajtot. 

Szezon végi becsült helyezés: 3.

Red Bull

3. Renault

A Renault helyezése meglepő lehet, ám vannak meggyőző adatok, amelyek a harmadik helyre predesztinálják a csapatot. A tesztek nagymértékben a Mercedes, Ferrari és Red Bull istállókról szóltak. A Renault „fű alatt”, lopakodó üzemmódban teljesítette programját – nagymértékben problémamentesen.

Ennek eredményeként csak a Mercedes és a Ferrari futott náluk több kört. A Renault büszkélkedhet a harmadik legjobb „időmérős” köridővel. Ezek az adatok igazolják azt az állítást, hogy sokat fejlődtek a téli időszakban, különös tekintettel a motorteljesítményre. 
Arra bőven van esély, hogy a Red Bull lesz a harmadik erő idén, ám az világosan látszik, hogy a sárga-fekete istálló csökkenteni tudta hátrányát az első hármashoz képest. Egy-két dobogó, szélsőséges esetben akár futamgyőzelem is összejöhet. Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg mindenesetre erős párost alkot.

Szezon végi becsült helyezés: 4.

Renault

2. Mercedes

Sokat elárul a Mercedes elmúlt néhány domináns évéről, hogy az előszezonban elfoglalt második helyet már csalódást éli meg a csapat. 

Az adatok alapján az Ezüstnyilak jelenleg a Ferrari mögött állnak a rangsorban. Érdemes azonban megjegyezni, hogy a Mercik ritkán mutatják meg valós teljesítményüket a tesztek során. A második hétre fejlesztések érkeztek, ezeknek meg is lett az eredményük. 
Összesen 1190 kört sikerült teljesíteniük – ez volt a legtöbb a mezőnyben. A W10 különösen a barcelonai pálya leglassabb, harmadik szektorában viselkedett jól. A világbajnok istállónak egyelőre nem kell megnyomnia a pánikgombot – általában sokkal jobban teljesítenek, ha tétre megy a játék.

Szezon végi becsült helyezés: 2.

Mercedes

1. Ferrari

A puszta tempó tekintetében az F90-es volt az előszezon leggyorsabb autója. Gyorsak volt az elején és a végén, összességében uralták az egész tesztperiódust. Ha csak az időmérős tempót tekintem, a Mercedes lemaradása mindössze 0,003 másodperc volt. A hosszútávú versenytempóban már nagyobb különbséget lehet felfedezni. A Ferrari kevésbé megtankolva 0,4 másodperccel volt jobb a Mercedesnél, ez a különbség pedig nagyobb üzemanyag-mennyiség esetén tovább nőtt. 

A teszt nem volt azért teljes egészében sétagalopp a Ferrari számára. Találkoztak felni problémával, hűtési gondokkal, elektronikus meghibásodással, és volt gond a kipufogóval is. Mindezeknek köszönhetően 190 körrel kevesebbet futottak, mint a Mercedes. Az nyilvánvaló, hogy az idei Ferrari nagyon gyors. Ha ez megbízhatósággal is párosul, akkor összejöhet az újabb világbajnoki cím, melyre 2007 óta várnak az olasz istálló háza táján.

Szezon végi becsült helyezés: 1. 

Ferrari

Forrás:
Címkék:

Kapcsolódó írások

2019. március 06.
A világ egyik legnagyobb Autószalonjára több gyártó is kihozta a jelenlegi Formula 1-es versenyautóját
Hegedűs Andor a Red Bull Racing épülete előtt, szemből fotózva
2018. november 21.
Andor egy olyan karriert futott be eddig, amire sok benzinvérű társammal együtt ámulattal tekintünk . Az alábbi interjúból kiderül, hogyan került a Formula 1 egyik legelitebb csapatába tervezőmérnökként!
2018. december 16.
11 kérdés a szezon második feléről olyan kérdésekkel, hogy min sértődött meg Bottas Magyarországon, mennyi ideig nem nevetne Oconnal Verstappen, és milyen állathoz hasonlította magát vajon Hülkenberg?
2019. február 10.
2019-től a McLaren kiszáll a díjkiosztásból