A finn világbajnok rémálomszerűnek titulálta a legutóbbi négy versenyét.
Társszerző: Hajdu Balázs
Kimi Räikkönen 2019 első négy versenyén kivétel nélkül pontszerző helyen végzett. A Magyar Nagydíj előtt az előkelő 8. helyen állt a pilóták pontversenyében. A közel 40 esztendős versenyző remekül kezdett, úgy tűnt, hogy még mindig élvezi a versenyzést.
A negatív fordulat a nyári szünet után következett be, sorozatban négy alkalommal nem sikerült pontot szereznie Räikkönennek, ezzel visszacsúszott a 14. helyre összetettben. A finn pilóta számára ez ismeretlen terep, ő ugyanis a megbízhatóság mintaképe. Legutóbb 2002-ben fordult vele elő, hogy ilyen sokáig nem tudott pontot szerezni. Akkor hat futamon keresztül kellett üres kézzel távoznia a versenyhétvégékről
Mi történt a nyári szünet óta?
Belgium
- A verseny előtt: 8. hely 31 ponttal, 32 ponttal a 6. mögött
- A verseny után: 9. hely 31 ponttal, 34 ponttal a 6. mögött
Räikkönent holmi izomhúzódás nem gátolja meg a versenyzésben. Különösen akkor, ha Spában rendezik a futamot, ahol korábban már négy alkalommal győzni tudott.
A finn világbajnok nem számolt Max Verstappen rossz ítélőképességével. A holland pilóta egy kicsit túlbuzgónak bizonyult a La Source kanyarban, az ütközéstől Räikkönen autója felrepült a levegőbe, a padlólemez pedig súlyosan megsérült.
Räikkönen végül a csalódást keltő 16. helyen ért célba.
„Sajnálom, hogy így alakult. Az autó jó volt, de egy ilyen helyzetben mit lehet tenni?” - mondta Räikkönen.
Olaszország
- A verseny után: 12. helyezett 31 ponttal
Nem ez volt Räikkönen legjobb hétvégéje. Először a szabadedzésen, majd az időmérőn csúszott ki. Utóbbinak annyira súlyos következményei lettek, hogy csak a boxutcából vághatott neki a futamnak.
Ha ez nem lett volna elég, akkor a csapat nem megfelelő gumikat szerelt fel az autóra, ami egy 10 másodperces stop/go büntetést eredményezett.
„Ez egy sz*r hétvége volt. Várom Szingapúrt, ennél rosszabb már úgysem lehet” - véleményezte teljesítményüket Räikkönen.
Szingapúr
- A verseny után: 13. helyezett 31 ponttal
Szingapúrban sem javult a helyzet Räikkonen számára. Nem csak az Alfa Romeo tempója volt csalódást keltő, még a szabadedzésen sem tudtak megfelelő mértékben részt venni az elektromos rendszerük meghibásodása miatt.
Az időmérő edzésen Räikkönen lemaradt a harmadik szakaszról, a versenyen pedig Danyiil Kvjattal való ütközését követően kiesett.
„Amikor befordultam, láttam őt a szemem sarkából, de akkor már nagyon késő volt. Nem így akartam befejezni a versenyt, de ma sajnos ennyi jutott” - értékelt a finn pilóta.
Oroszország
- A verseny után: 14. helyezett 31 ponttal
Az Alfa Romeo teljesítménye Szocsiban még tovább romlott. Räikkönen már a Q1-ből sem jutott tovább – ez az elmúlt négy és fél évben csak másodszor fordult elő vele.
A versenynek a mezőny hátsó feléből vághatott neki. A rajtnál még azelőtt elindult, hogy kialudtak volna a piros lámpák, ezért boxutca-áthajtásos büntetést kapott.
„Meg kell értenünk, mi történt az elmúlt négy versenyen. Rémálomszerű teljesítményt nyújtottunk, ennek meg kell találnunk az okait” - mondta dühösen Räikkönen.
Japánban jobb lesz?
Ha van egy helyszín, ahol Kimi visszatérhet a megfelelő útra, akkor az Suzuka. 2005-ben elképesztő győzelmet aratott ezen a pályán. Vajon az Alfának meg lesz a megfelelő versenytempója?