F1: A pilótáknak nem tetszik a fordított rajtrács ötlete

Közzétéve:
2019-09-26, 08:44

Többek között Hamilton és Vettel is a furcsa felvetés ellen szólalt fel.

Társszerző: Hajdu Balázs

A közelmúltban napvilágot láttak a Forma-1-es versenyhétvégéket érintő változtatási tervek. A pilóták közül Lewis Hamilton és Sebastian Vettel sem rajongott a fordított rajtrács ötletéért. A tervekkel kapcsolatban többen fogalmaztak meg kritikákat, melyekre Ross Brawn, az F1 sportszakmai igazgatója reagált.

A Száguldó Cirkusz jogait birtokló Liberty Media, a Nemzetközi Automobil Szövetség és a Forma-1-es csapatok tárgyalásokat folytatnak a versenyhétvégéket érintő módosításokkal kapcsolatban. A cél még mindig ugyanaz: izgalmasabbá szeretnék tenni a gyakran unalomba fulladó futamokat.

Az egyik ötlet szerint a jelenlegi időmérős formátumot szombati sprintversenyekkel váltanák fel. Ezeket a következő idényben néhány helyszínen kívánják tesztelni. A rövid sprintversenyen egyfajta fordított rajtrácsra alapuló szisztéma lépne életbe. Ennek a versenynek a végeredménye határozná meg a vasárnapi futam rajtsorrendjét.

A pilótákat is megkérdezték a felvetéssel kapcsolatban. Hamilton szerint, „akik előterjesztették az ötletet, nem tudják, hogy mit beszélnek”, Vettel „a ló…r” és a „teljesen rossz megközelítés” kifejezéseket használta.

A Forma-1 szakmai igazgatója, Ross Brawn úgy érezte, ideje reagálni a megfogalmazott kritikákra.

„Szeretnénk tiszta vizet önteni a pohárba, és elkerülni a további félreértéseket. Egyelőre arról beszélgetünk, hogy 2020-ban kísérleteznénk a változtatásokkal, melyek egy kicsit kevésbé kiszámíthatóvá tennék a versenyhétvégéket” - mondta Brawn.

A Szinapúri Nagydíj rajtja
A Ferrarik és a Mercedes-ek a szombati sprintfutamon a mezőny végéről rajtolhatnának a tervezet szerint

„Szeretném kihangsúlyozni a „kísérletezés” szót, hiszen pusztán erről van szó. Szeretnénk a jövő irányvonalát meghatározni. Tisztában vagyunk vele, hogy a mostani időmérős lebonyolítás izgalmas és látványos, ám a versenyből is meg kell próbálnunk kihozni a maximumot. Nem számít, hány szimulációt futtatunk le, minden a pályán derül ki. 2020-ban – egy évvel a jelentős szabályváltozások előtt – tökéletes alkalmunk nyílik a kísérletezésre” - folytatta gondolatait Ross Brawn.

A mostani időmérő ugyebár három szakaszból tevődik össze. A Q1-ben és a Q2-ben is 5-5 versenyző esik ki, majd végül a Q3-ban a legjobb 10 küzd a pole pozícióért. A struktúra 2006 óta van érvényben.

„Egyelőre semmilyen döntést nem hoztunk, zajlanak a tárgyalások, vizsgáljuk a részleteket. Többségben vannak a pozitív visszajelzések. Tisztában vagyok vele, hogy vannak ellenzők is. Kísérletezés nélkül azonban nincs előrelépés. Nem akarunk mindenáron változtatni. Fejleszteni szeretnénk a sportágat. Ha egy helyben állunk, az csak visszalépéshez vezethet” - mondta Ross Brawn.

Mit mondtak a pilóták?

A Szingapúri Nagydíjat követően Charles Leclerc, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton, válaszolt a fordított rajtráccsal kapcsolatos kérdésekre.

Charles Leclerc:

„Én nem örülnék. Szerintem nem ez a megoldás a Forma-1 problémáira. Szerintem a legjobbnak kell nyernie, neki kell az első helyről indulnia, és nem kell fordítani a sorrenden.”

Lewis Hamilton:

„Nem igazán tudom, mit mondjak. Akik ezt kitalálták, nem tudják miről beszélnek”.

Sebastian Vettel:

„Őszintén szólva, ez egy nagy ló***r. Ha szeretnénk fejlődést, akkor össze kell ráznunk a mezőnyt, ezáltal szorosabb lesz a verseny. Nem tudom, melyik zseni találta ezt ki, de egyáltalán nem ez a megoldás. Teljesen rossz megközelítésnek tartom.”

Vettel és Hamilton a Szingapúri Nagydjíat követően
Vettel és Hamilton sem ért egyet a fordított rajtrács ötletével

Te hogyan vélekedsz a fordított rajtrács ötletéről?

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Petrov Alonso előtt
2019. december 30.
Emlékszel még Hamilton és Massa 2008-as drámájára? Vagy Vettel első világbajnoki címére? Esetleg hallottál a Hunt vs. Lauda csatáról? Most megnézheted a 10 legizgalmasabb F1-es végjátékot.
Forma-1-es autó
2019. december 29.
A gazdag múltra visszatekintő fesztivál fénypontját évről-évre a királykategória autói adják.

További hírek