F1: Tét nélkül folytatódik a száguldás Brazíliában

Közzétéve:
2019-11-14, 09:10

A bajnokavatás már megvolt, de a film forog tovább!

A 2019-es Formula 1-es szezon vészesen közeledik a végéhez, így nem meglepő, hogy a csapat- és egyéni bajnoki cím sorsa is eldőlt már. A Mercedes idén megszerezte zsinórban hatodik csapatbajnoki címét, akárcsak Hamilton az egyénit.

Így csupán egyetlen kérdés maradt nyitott, mégpedig az, hogy ki végez a képzeletbeli dobogó legalsó fokán a szezon végén? Ez a meccs háromesélyes, ugyanis Leclerc áll legjobban 249 ponttal, a nyakában lohol Verstappen 235-tel, (aki jövőre is megkapta csapattársnak Alexander Albont) míg Vettel is kapaszkodik az év végi harmadik helyért a 230 pontjával.

A fiatal monacói azonban rajtbüntetést kapott, mivel a Ferrari új erőforrást rak az SF-90-be, az austini meghibásodás miatt. Persze ha behúzza az időmérőt még mindig lehet esélye.

Interlagos célegyenese, háttérben a lelátókkal

Ettől függetlenül szerintem Hamilton is odateszi majd magát az interlagosi hétvégén, amely a Száguldó Cirkusz egyik ikonikus helyszíne. A története egészen 1938-ig vezethető vissza, amikor elkezdték a pálya tervezését. A szakemberek a nyomvonal megálmodásához az Egyesült Királyságban található Brooklands, az Egyesült Államokbeli Roosevelt Raceway és a franciaországi Montlhery elemeit is felhasználták.

Az F1-es mezőny a Brazil Nagydíjon

Az első F1-es Brazil Nagydíjat 1973-ban rendezték. Ehhez nagyban hozzásegített Emerson Fittipaldi sikere, majd az első három interlagosi futamon brazil pilóta állhatott a dobogóra, kétszer Fittipaldi, 75-ben pedig Carlos Pace. Azóta nagyon sok minden történt, de még mindig benne van a naptárban.

Az új érában Rosberg és Hamilton kétszer is, Vettel pedig egyszer tudott nyerni. Sokaknak talán a 2008-as futam ugrik be e helyszínről, amikor is Massa minden idők egyik legizgalmasabb világbajnoki hajrájában bár nyert, és 20 másodpercig világbajnoknak is érezhette magát, mégis Hamilton ünnepelhette első összetettbeli sikerét még a McLarennel, miután megelőzte a pálya utolsó harmadán Timo Glockot, épp elég egységet gyűjtve ezzel a világbajnoki címhez.

Bár most koránt sem ilyen kiélezett a helyzet, izgalmak azért így is lehetnek. Az abszolút leggyorsabb időt Bottas tartja 1:10.540-nel, melyet a 2018-as szezon során autózott, a jó formában lévő finn akár meg is javíthatja idén ezt a köridőt.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Kiss Mihály a csapat Porschéja mellett
2018. december 07.
Az Alapjárat 2017-ben már készített vele interjút, azonban azóta eltelt egy szezon és ahogy ismerem Misit, nem otthon ült.
2019. március 06.
A világ egyik legnagyobb Autószalonjára több gyártó is kihozta a jelenlegi Formula 1-es versenyautóját

További hírek