Kimi Räikkonen megmutatta miért van még a Forma-1-ben, Hamilton pedig rekordot döntött, ismét.
Legutóbb Portugál Nagydíjat 1996-ban láthatott a Forma-1 közönsége, amikor Jacques Villeneuve nyert Damon Hill és Michael Schumacher előtt. A nyakatekert szezon miatt most 24 év után ismét Portugália felé vette az irányt a Száguldó Cirkusz.
Ennek az évnek az is az egyik sajátossága, hogy szinte nem telik el hét úgy, hogy ne lenne valami nagyobb bejelentés, valami váratlan hír vagy botrány. Így volt ez most is, hiszen felbolydulni látszik a pilótapiac. A már szerződéssel rendelkező George Russell helye is bizonytalan, a Haas pedig egyenesen elbúcsúzott jelenlegi pilóta párosától. Albon helye egyre bizonytalanabb a RedBull istállóban, az F2-ben pedig több sikerre éhes tehetség is várja a nagy lehetőséget, köztük a bajnokesélyes Mick Schumacher. Így vághatott neki a hétvégének a mezőny, de mindenek előtt mindenkinek meg kellett ismernie a szinte hullámvasút jellegű pályát, ahol nem csak a tempó brutális, de hatalmas szintkülönbségek is vannak.
Azt már megszokhattuk, hogy a középmezőny idén hatalmas csatákat vív ráadásul az erősorrend folyamatosan változik, múlt héten például egy rendkívül erős Renault szerepelt a hétvégén, most viszont a McLaren és a néha-néha erősebb Racing Point volt előrébb. Ami meglepetés volt, az a Ferrari szereplése, hiszen köszönhetően az új diffúzornak az olasz istálló, valamelyest jobban muzsikált, mint ahogy szokott.
Így vágtunk neki a 66 körös Portugál Nagydíjnak, Portimaoban. Az eső lába lógott, így több volt a kérdőjel, mint amennyi szokott, és amikor kialudtak a piros lámpák, kezdetét is vette a kavarodás. A tapasztalt pilóták és a lágyabb gumikon rajtoló pilóták kerültek előnybe, hiszen amellett, hogy kellőképp meg kellett dolgozni az abroncsokat, hogy üzemi hőmérsékletre melegedjenek, az alternatív íveken lehetett csak autózni a csúszós pálya miatt. Ennek köszönhetően Kimi Räikkonen a 16. helyről egészen a hatodik helyig kapaszkodott fel az első kör végére. A McLaren spanyol tehetsége, Carlos Sainz pedig az első helyre jött fel, így néhány körön keresztül ő vezette a portugál versenyt.
Az első nagyobb összeakadás, Verstappen és Perez esetén végül versenybalesetnek lett minősítve, ugyanakkor a mexikói pilótától ez nagy lehetőséget vett el annak fényében, hogy utána milyen tempóra volt képes. A felszáradó pálya visszaállította az erőviszonyokat, így a McLarenek Kimivel együtt vissza csúsztak, a Mercedesek pedig hihetetlen sebességet diktáltak. Azonban a gumikkal nagyon okosan kellett sáfárkodni, hiszen a tempós kanyarok nagyon hamar koptatták a bal oldali abroncsokat.
A következő baleset a szétesett Lance Stroll hibája volt, amikor érthetetlen módon, egy lehetetlen íven, a külső íven már-már pályán kívül a rázóköveken akarta előzni Norris autóját. A manővernek egy öt másodperces büntetés lett a vége, amit megtoldottak még egyszer ugyanennyivel, miután rendszeresen kiszélesítette a kanyarokat. Ezen kívül az élen elkezdődött a stratégiai csata és mivel a gumikkal Hamilton megint sokkal jobban bánt, a huszadik körben jött is az előzés, ami után végig kontrollálva nyerte meg a versenyt a brit hatszoros világbajnok.
A középmezőnyben a pedig az ifjú titánok vívtak hatalmas csatákat az össze sűrűsödött középmezőnyben. Max Verstappen remeklése a Red Bull autójával várható volt, Charles Leclerc negyedik helye viszont meglepetés volt. Akik még nagyon erős napot zártak, az az ötödik helyen végzett Pierre Gasly és a hatodik helyen célba ért Carlos Sainz volt.
A hétvégén tehát megszületett az új rekord, hiszen Lewis Hamilton így már 92 futamgyőzelemnél jár, ráadásul mivel megszerezte pályafutása 97. időmérős elsőségét is és a leggyorsabb kört is ő futotta, megszerezte a pályafutása 18. mesterhármasát is egy futamon, így Schumacher 22-es rekordja ezen a listán is egyre közelebb van.
Nagy kérdés, hogy hol lehet a végállomás? Hamilton biztosan száz fölé fogja vinni a győzelmek és rajtelsőségek rekordját, Max Verstappen pedig már most azon töpreng, hogy hogyan tudja majd megdönteni ezeket a hihetetlen rekordokat. Csakhogy ahhoz, hogy ezeket valamelyik zseniális ifjú tehetség megdöntse, nem csak egy kiváló technika kell, szerencse és nagyon erős hátszél is kell hozzá. Verstappen és Leclerc pedig akármennyire is lekötötte magát sok-sok évre a két nagy csapathoz, de ez közel se garancia a sikerre. Az pedig még nagyobb kérdés, hogy mikor ülhet versenyképes autóba például Russell, vagy mikor kap egy világverő McLarent Lando Norris. Egy biztos, Schumacher rekordjait is megdönthetetlennek hittük, most pedig a szemünk előtt íródik a történelem.