Häkkinen: Schumachert és engem sokkal jobban hagytak versenyezni

Közzétéve:
2019-06-19, 06:24

A kétszeres F1-es világbajnok szerint nem voltak olyan szigorúak a szabályok a régi időkben.

Társszerző: Hajdu Balázs

A McLaren-Mercedes csapatával két világbajnoki címet nyerő Mika Häkkinen szerint sokkal több szabadságot kaptak, amikor ők ketten vívtak Michael Schumacherrel a győzelemért. Úgy véli, hogy a Hamilton-Vettel párharcot túlságosan leszabályozzák.

Mint ismeretes, az 2019-es Kanadai Nagydíjon 5 másodperces időbüntetést kapott a versenyben első helyen célba érő Sebastian Vettel, miután a 3-as kanyarban veszélyesen tért vissza a pályára. A futamgyőzelem hivatalosan Lewis Hamilton neve mellé került. Az eset kapcsán Häkkinen kifejtette: ha Schumacher és ő a mai Forma-1-ben versenyeznének, sokkal több büntetést kellene kiosztaniuk a versenybíróknak.

„Ha visszatekintek a versenyzői karrieremre, bátran állíthatom, hogy Michael és én több szabadságot kaptunk. Talán nem volt annyi kamera, mely az eseményeket követte volna. Mi rengeteg 5 másodperces büntetést kaptunk volna, ha a mai szabályok lettek volna életben” - írta a finn világbajnok az Unibeten vezetett blogjában.

Való igaz, elég például Häkkinen legendás Spa-i előzőésére gondolni a 2000-es Belga Nagydíjon, amelyen Schumacher mindent megtett, hogy maga mögött tartsa finn riválisát. Ez az előzés könnyen lehet, nem jöhetett volna létre, ha a bírák akkor Schumacher első kétes manőverét megbüntetik.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kiváló munkát végzett a biztonság érdekében, a versenyigazgatónak és a felügyelőknek pedig rendkívül nehéz dolguk van, sokszor hatalmas nyomás alatt kell döntést hozniuk.

„Úgy gondolom, hogy az FIA-nak és a Forma-1 vezetőinek ki kell dolgozniuk egy megoldást, hogy hagyják versenyezni a pilótákat. Fel kell ismerniük, hogy néha rugalmasan kell bánni a szabályokkal – mindezt a sportág jövője érdekében. Vasárnap senki nem volt boldog. A büntetés kivette a győzelemért folytatott küzdelem élét, és minden nézőt megfosztott az izgalmaktól” - tette hozzá Häkkinen.

Az F1-es felügyelőknek nem volt más választásuk

Miközben Häkkinen fontosnak tartja, hogy hagyják a pilótákat versenyezni, szerinte a felügyelőknek nem volt más választásuk, mint büntetni Vettelt. A német pilóta a tavalyi Belga Nagydíj óta nem nyert futamot, a Ferrari negatív szériája pedig Austin óta tart.

„A két autó nem ért össze, nem volt ütközés. Mindkét versenyző tette a dolgát, hagytak helyet egymásnak, és folytatták a versenyzést. A felügyelőknek nehéz döntést kellett meghozniuk – a szabályok azonban világosan fogalmaznak. Sebastian nem tudta irányítania az autóját a pályára való visszatéréskor, ezáltal nem volt biztonságos a manőver. A versenyigazgatóságnak ki kellett osztania a büntetést” - vélekedik a kétszeres világbajnok.

Häkkinen nyilatkozik

A versenyigazgatóságnak állandó felügyelőkkel kellene dolgoznia

Mika Häkkinen szerint a Forma-1-nek fontolóra kellene vennie három, teljes munkaidős versenyfelügyelő alkalmazását. Az ő munkájukat tapasztalt versenyzők segíthetnék.

Márciusban a Forma-1 elveszítette legendás versenyigazgatóját, Charlie Whitingot. Ő minden futamon részt vett, az összes versenyzőt ismerte, ezáltal nagyon gyakorlatias döntéseket tudott hozni. Vele kiválóan együtt tudtak működni a pilóták. Ezért lenne szükség állandó felügyelők alkalmazására. Nem a kanadai döntéshozók képességeit szeretném bírálni, ám véleményem szerint jót tenne a sportnak egy olyan személy, aki minden futamot irányítás alatt tart” - zárta gondolatait a finn világbajnok.

Forrás:

Kapcsolódó írások

Hegedűs Andor a Red Bull Racing épülete előtt, szemből fotózva
2018. november 21.
Andor egy olyan karriert futott be eddig, amire sok benzinvérű társammal együtt ámulattal tekintünk . Az alábbi interjúból kiderül, hogyan került a Formula 1 egyik legelitebb csapatába tervezőmérnökként!
2018. december 16.
11 kérdés a szezon második feléről olyan kérdésekkel, hogy min sértődött meg Bottas Magyarországon, mennyi ideig nem nevetne Oconnal Verstappen, és milyen állathoz hasonlította magát vajon Hülkenberg?
2019. február 10.
2019-től a McLaren kiszáll a díjkiosztásból
2019. március 06.
A világ egyik legnagyobb Autószalonjára több gyártó is kihozta a jelenlegi Formula 1-es versenyautóját