Nem a kockás zászló fogja jelezni a futamok végét
A következő szezonban 21 futam lesz a terveknek megfelelően - jelentette be az F1 vezető testülete, az FIA az Autósport Világtanáccsal tartott pénteki ülését követően. A történelemben ez csupán a harmadik alkalom, hogy 21 versenyt rendeznek a Forma-1-es világbajnokság keretei között. Korábban erre 2016-ban és 2018-ban volt precedens.
A 21 futamból 11 Európában kerül megrendezésre, 5-öt Ázsiában, négyet Amerikában és egyet Ausztráliában tartanak. A Magyar Nagydíjra augusztus első hétvégéjén kerül sor a Német Nagydíjat követően.
Mikor kezdődik a 2019-es F1-es szezon?
A 2019-es Forma-1-es szezon első versenye március 17-én startol a hagyományoknak megfelelően Ausztráliában, míg a szezonzárót Abu Dhabiban rendezik december 1-jén. A 2018-as naptárhoz képest a sorrendben csupán egyetlen változás történt, felcserélték a Mexikói- és az Amerikai Nagydíjat. A kora tavaszi kezdés és a decemberi befejezés azt a célt szolgálja, hogy a pilóták és a csapatok jobban ki tudják pihenni magukat 1-1 futam között, és az utazás sem lesz majd oly feszített tempójú.
A Formula 1 történetének 1000. futamára is jövőre kerül sor, méghozzá a Kínai Nagydíj alkalmával. Azt nehéz volna állítani, hogy nagy hagyományokkal rendelkező pályát ér ez a megtiszteltetés, de alapvetően egy érdekes vonalvezetésű helyszínről van szó, ahol a majdani erőviszonyok függvényében izgalmas csata bontakozhat ki a dobogós helyekért.
A hivatalos 2019-es Formula-1-es 2019-es versenynaptár:
- Március 17. – Ausztrál Nagydíj, Melbourne
- Március 31. – Bahreini Nagydíj, Sakhir
- Április 14. – Kínai Nagydíj, Sanghaj
- Április 28. – Azerbajdzsáni Nagydíj, Baku
- Május 12. – Spanyol Nagydíj, Barcelona
- Május 26. – Monacói Nagydíj, Monaco,
- Június 9. – Kanadai Nagydíj, Montreal
- Június 23. – Francai Nagydíj, Le Castellet
- Június 30. – Osztrák Nagydíj, Spielberg
- Július 14. – Brit Nagydíj, Silverstone
- Július 28. – Német Nagydíj, Hockenheim
- Augusztus 4. – Magyar Nagydíj, Budapest
- Szeptember 1. – Belga Nagydíj, Spa
- Szeptember 8. – Olasz Nagydíj, Monza
- Szeptember 22. – Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
- Szeptember 29. – Orosz Nagydíj, Szocsi
- Október 13. – Japán Nagydíj, Szuzuka
- Október 27. – Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
- November 3. – Amerikai Nagydíj, Austin
- November 17. – Brazil Nagydíj, Sao Paolo
- December 1. – Abu-Dhabi Nagydíj, Yas Marina
Az Austinban megrendezésre kerülő Amerikai Nagydíj még apró csillaggal szerepel a versenynaptárban, hiszen az ASN megerősítésére még várni kell.
Milyen új szabályok lesznek 2019-ben az F1-ben?
A futamok hivatalos leintését ezentúl nem a fizikai kockás zászló fogja jelezni, hanem egy led tábla. Ez minden bizonnyal ki fogja váltani jó néhány rajongó ellenérzését, bár a kockás zászló is megmarad, mint a show része, hivatalos funkciója azonban nem lesz.
A hátsó lámpákkalkapcsolatban a Mercedes csapat által korábban már tesztelt megoldást bevezetik, ami látványos újítás lehet.
Bizotnsági okokból a visszapillantó tükrökre és a hátsó szárnyakra vonatkozó szabályok is módosulnak. A hátsó légterelők a mögöttük haladók jobb észlelése érdekében magasabban fognak elhelyezkedni.
Igyekeznek javítani a fedélzeti kamerák elhelyezését illetően, hogy a glória minél kevesebbet takarjon ki a közvetítés során a képből. Biztonságosabbá kívánják tenni magát a Halót is, mely kapcsán a legnagyobb aggályt jelenleg a pilóta esetleges autóban ragadása jelenti egy baleset következményeként.
Még szigorúbban fogják kötelezni a csapatokat arra, hogy vizsgálják át alaposan autóikat, mielőtt a pályára engedik őket. Már az első szabadedzés előtt nyilatkozatot kell aláírnia az istállóknak, hogy versenyautóik maximálisan megfelelnek a biztonsági előírásoknak. Ha mégis leszakad róluk egy alkatrész olyan esetben, amely nem indokolja, az eddigieknél is súlyosabb büntetésekre számíthatnak a csapatok.
2020-ra is van már fix módosítás, 8 óráról 9-re emelik azt az időtartamot, amíg a verseny előtt minden csapattagnak távol kell maradnia a pályától.