Interjú Sárosi Brúnóval az OXXO Hungary Truck Racing Team csapatfőnökével

Közzétéve:
2019-01-01, 10:00

Nem mindennapi sztori az, aminek Sárosi Brúnó a főszereplője. Az OXXO Racingnél sajtósként kezdett, majd teltek az évek és gyűltek a tapasztalatok...

Bemutatkoznál az olvasóknak?

Sárosi Brúnó: 44 éves és két gyönyörű kislány büszke apukájaként szerencsés vagyok, hiszen hobbim a munkám – az autó/motorsport. Emellett rengeteget olvasok, de amikor nem, akkor nem tudok egyhelyben ülni, így szinte mindig úton vagyok.

Hogy kerültél az autósport közelébe?

Sárosi Brúnó: Az autósport közelébe a motorsport révén kerültem, ugyanis 2009 végén egy közös barátunk szervezésében együtt enduróztunk Jobbágy Ákossal és Szobi Balázzsal, akik az OXXO Racing alapítói voltak. A motorozásból újabb motorozások, bulizások majd barátság lett 2010 tavaszára, amikor is elhívtak a szezon első futamára, és ott is ragadtam...

Mikor fertőződtél meg a benzingőzzel?

Sárosi Brúnó: Mindig is érdekelt az autó/motorsport, de csak olyan 17-18 éves koromban kezdtem el motorozni, előbb az utcán, majd áttértem az endurózásra, motocrossra, de csak amatőr szinten, ezeket a mai napig nagy élvezettel űzöm.

Sárosi Brúnó a rajtrácson szép lányok társaságában

Mióta az eszemet tudom, OXXO-s ként ismerlek, náluk is kezdtél?

Sárosi Brúnó: Sok mindennel foglalkoztam már, de az autó-motorsporttal kapcsolatban igen, az OXXO volt az első igazi kapocs. Viszont ahogy bekerültem a csapatba, az energiaital révén lett rengeteg versenyzőnk, motocross, gyorsasági motor, rallycross, autocross, az autós gyorsasági szakág, tereprali, úgyhogy rengeteg versenyen voltam saját versenyzőinkkel, majd velük eljutottam világbajnoki futamokra, a motocross Vb-re (ahol Szvoboda Bence élete első vb pontjait szerezte), rallycross Vb-re (ahol Szabó Krisztián első versenyén dobogóra állt, de ott voltam Luigi első dobogójánál is), de például a darts-szal is az OXXO révén fertőződtem meg, egy házi versenyen én nyertem meg Székely Penge Pál verseny ingjét, azóta szerelmese vagyok a dartsnak is :) 

Sajtófőnökként mi volt a legnagyobb kihívásod, mire vagy a legbüszkébb?

Sárosi Brúnó: Legnagyobb kihívás sajtófőnökként a csapat minél szélesebb körű bemutatása, megismertetése volt, ami 3-4 év kemény munkájába került, szinte nulláról kellett felépíteni a médiánkat, de ma már nem csak azok ismernek minket, vagy tudnak rólunk, akik az autósport szerelmesei, ma már benne vagyunk a legnagyobb magazinokban, újságokban, bárhol felmerül, hogy mivel is foglalkozom, vagy láttak már minket, vagy hallottak rólunk. Talán erre vagyok a legbüszkébb, viszont ami a legjobb érzés számomra, hogy akik ismernek minket, olvastak rólunk az elmúlt 8 évben, az én szavaimon keresztül ismerték meg a csapatot, a Kamion Eb-t, sikereinket és nehézségeinket. Elég érzelmes vagyok, amit sokszor nehéz visszafogni, viszont pont így tudom átadni a mi érzéseinket amikor igazságtalanul büntetnek, vagy nehézségeink vannak, de akkor is, amikor megéljük a sikereket, természetesen mindezek érzelmeket váltanak ki a rajongókból is, de talán így jobban átélik velünk a történteket...

Sárosi Brúnó, az OXXO Hungary Truck Racing Team csapatfőnöke

Hogyan lettél sajtófőnökből csapatfőnök?

Sárosi Brúnó: 2010 közepén történt a repülőgép baleset, amiben Szobi Balázs és barátja, Tarsoly Tamás - aki a csapat sajtó ügyeit is intézte - életüket vesztették, azok nehéz idők voltak a csapatnak, ott az is felmerült, hogy abbamarad a versenyzés, de végül tovább ment a csapat a célok felé - Balázs is így akarta volna. 2010 végén már egyértelmű volt, hogy megy tovább a csapat, és meg akarja nyerni az Európa-bajnokságot, ekkor kért fel Ákos, hogy vegyem kézbe a csapat sajtó, média ügyeit. Ekkoriban még csak kevesen ismerték a csapatot itthon, kevés megjelenés volt, akkor kezdtük el komolyan felépíteni ezt a fontos részét a csapatnak, szerencsénkre szinte mindenhol pozitívan álltak hozzánk, így sikerült eljutnunk oda, ahol most is vagyunk ismeretségben, megjelenésben. 2016-2017-ben, amikor az angol pilótánk volt, az OXXO mellett a GFS Racing csapatával is dolgoztam, Burkus Egon a Lotus Cup szervezését bízta rám, valamint a Race Star nemzetközi tehetségkutatóban is aktívan tevékenykedtem - ez 2018-ban lesz érdekes, ugyanis ezt a tehetségkutatót Molnár Bendegúz nyerte meg...

Aztán 2018 elején az OXXO Racing új tulajdonosa, Tökölyi László úgy döntött, a következő évekre a csapat visszatér az Európa-bajnokságra, hamarosan újra magyar pilótával küzd az Eb címért, ehhez újra fel kell építeni a csapatot. Mivel régóta benne vagyok, ismerek mindenkit az Eb-n, az FIA-nál, a többi csapatnál, itthon, a partnereknél - és mivel Laci minden ideje a csapat hátterének szervezésével telik -, engem kért fel a csapat irányítására, koordinálására, szervezésére.

Sárosi Brúnó az OXXO kamionja mellett a rajtrácson

Mennyivel másabb az új munkakör? Hogy fogadta a csapat, hogy már nem "csak" médiás vagy, hanem effektív a felettesük?

Sárosi Brúnó: Teljesen más, mint eddig, hiszen a csapat életének minden részében ott kell legyek, alkatrész beszerzés, szervízelés, fejlesztés, pakolás a versenyekre, utazás, az egész versenyhétvége koordinálása, a versenyzővel én rádiózok a hétvégeken, sok partnerrel én tartom a kapcsolatot, szervezem a különböző eseményeken való megjelenést (pl. AMTS, Nagy Futam, partnerek rendezvényei), szóval van mit csinálni bőven. Mindezt viszont rettentően élvezem, mivel egy nagyon jó csapat van mellettem, akinek minden egyes tagja a maximumot teszi bele a munkájába, akár a szerelő csapat, akár a többiek, a média, marketing, sales, a grafikusok, az iroda, szóval mindenki együtt küzd a sikerért, és a siker így mindenkié, csak együtt győzhetünk. Az első perctől elfogadtak, mint csapatfőnök, kivétel nélkül mindenki, segítenek és mellettem állnak, ami egyrészt nagyon jól esett, másrészt pedig nagyon fontos, hogy a csapatfőnöki státusz nem jelenti azt, hogy bárkinek a főnöke vagyok, vagy bárkit kedvem szerint irányítok, én is csak egy ember, egy fogaskerék vagyok a csapatban, megvan a feladatom, mint ahogy mindenki másnak is. Valakinek össze kell fognia mindezt, koordinálnia, ez vagyok én.

Én sem értek mindenhez - a szereléshez szinte egyáltalán nem -, pont ezért mindenre megvan a megfelelő ember-emberek, akikben bízunk, akikre hallgatunk, így vagyunk egy csapat, így lettünk - és lehetünk újra sikeresek.

Mire vagy a legbüszkébb csapatfőnökként?

Sárosi Brúnó: Legbüszkébb a csapatomra vagyok, arra, hogy a nehézségek ellenére ott voltunk az első versenyeken, győzelmet, dobogókat értünk el, mindenki rengeteget dolgozott ezért, éjjel-nappal, és dolgozik azóta is, hogy jövőre teljes szezont tudjunk menni, és sikereket tudjunk elérni. Fontos tudni - és sokaknak furcsa is volt a 2014-15-ös sikerek után, hogy idén szinte nulláról kellett újraépíteni a csapatot, a partnereket, a hátteret, a szervizt, eszközöket, így természetesen nem tudtuk ott folytatni, ahol.

2015-ben, szinte minden rekordot megdöntve abbahagytuk. Más pilótával, más csapattagokkal kell újra a csúcsra jutnunk - nem kell, de mi akarunk :) Szóval ugyanazok vagyunk, de mégis mások - ahogy a csapatnév is megváltozott, idéntől OXXO Hungary Truck Racing Team a nevünk, újult erővel harcolunk a sikerért.

Sárosi Brúnó, Molnár Bendegúz, Tökölyi László szemből fotózva

Milyen célokat tűztetek ki az OXXO Hungary Truck Racing Team-mel 2019-re?

Sárosi Brúnó: Már bejelentettük új versenyzőnket, Molnár Bendegúzt, akiben nagyon bízunk, elképesztő tehetség, sokat tesz a sikerért, így tökéletesen beleillik csapatunkba. 2019 a tanulás, összeszokás - visszaszokás éve lesz, Bendinek meg kell szoknia a mezőnyt,a csapatot, a versenykamiont, a csapatnak is bele kell még tanulnia az Európa-bajnoki hétvégékbe, így lesz mit csinálnunk, tanulnunk jövőre. Ettől függetlenül természetesen az első pillanattól harcolni fogunk a győzelemért, mindent meg fogunk tenni a sikerért, de nincsenek kitűzött célok, ami az év végi helyezést illeti. Újra Európa-bajnokságot szeretnénk nyerni, ezért dolgozunk, de ez nem könnyű, sőt, rettentően nehéz, nem csupán 1 év munkája... Mi bízunk benne, hiszünk benne, hogy sikerülni fog, és hisszük, hogy 2-3 éven belül újra meghatározó csapata leszünk az FIA Kamion Európa-bajnokságnak, további sikereket hozunk Magyarországnak, a rajongóinknak - akik ugyanolyan fontos részei csapatunknak, mint bármelyikünk...

Köszönöm szépen, hogy időt szakítottál rám. Jövőre találkozunk a versenypályán! Sok sikert kívánok az egész csapatnak.

Kapcsolódó írások

Kiss Mihály a csapat Porschéja mellett
2018. december 07.
Az Alapjárat 2017-ben már készített vele interjút, azonban azóta eltelt egy szezon és ahogy ismerem Misit, nem otthon ült.
2018. november 02.
A Sztráda Rádió motorsport magazinjában a Rallylegend mellett a Formula 1 jelenlegi helyzetéről is szó esett
Michael Schumacher szemből fotózva
2018. november 23.
Eddig sosem látott interjút tett közzé a hétszeres Formula 1-es világbajnok családja.
Szujó Zoltán, az F1 magyar hangja az Alapjárat riporterével, Háfra Zsolttal
2019. április 12.
Az F1 magyar hangjával, Szujó Zoltánnal beszélgettem az F1-ről és a Formula E-ről, valamint néhány szóban és minden másról, ami a színfalak mögött történt vele az elmúlt években