szombat - 2023. szeptember 23.
18.5 °C
tiszta égbolt
alapjarat.hu logo
95 660 Ft
100 711 Ft
D 681 Ft
fuel prices icon fuel prices icon

A McLaren 1998-as F1-es autója gyorsabb, mint a jelenlegi IndyCarok

2021. november 22. | 12:18

Patricio O’Ward Laguna Secában próbálhatta ki Mika Häkkinen világbajnoki kocsiját.

Az Arrow McLaren SP IndyCar csapatának 22 éves mexikói tehetsége, Patricio O’Ward mindössze 1 perc 10,3 másodperc alatt teljesítette a legendás Laguna Seca versenypályát annak a McLaren MP4/13-nak a volánja mögött, amellyel Mika Häkkinen megszerezte az 1998-as Forma-1-es világbajnoki címet. Ezzel közel 5 tizedmásodperccel döntötte meg a Colton Herta által az IndyCar bajnokságban idén megfutott, pole pozíciót érő 1:10,799-es köridőt.

O’Ward még az idény elején kötött egy fogadást a McLaren főnökével, Zak Brownnal, melynek értelmében, ha sikerül futamot nyernie, lehetőséget kap arra, hogy kipróbáljon egy Forma-1-es versenyautót. A mexikói végül két győzelmet is szerzett, egyet a Texas Motor Speedway oválján, egyet pedig a detroiti Belle Isle utcai pályán, míg az összetett pontversenyben a bajnokság harmadik helyén zárt.

Ennek köszönhetően kiérdemelte, hogy ott legyen a Száguldó Cirkusz szezon utáni, fiatal versenyzőknek rendezett tesztjén Abu-Dzabiban, bónuszként pedig kipróbálhatta az MP4/13-at Laguna Secában. És még a kétszeres világbajnok finn is ellátta jótanácsokkal.

A Mercedes 3,0 literes, szívó V10-esével hajtott McLaren az 1998-as idényben összesen 9 győzelmet, 11 további dobogós helyezést és 12 pole pozíciót szerzett Häkkinen és David Coulthard révén. Egyúttal a versenyzői és a konstruktőri vb-címet is bezsebelték.

Nem meglepő, hogy a 23 éves konstrukció még ennyi idő távlatából is fürgébb, mint a jelenlegi IndyCar autók, hiszen mindössze 590 kilót nyom, a teljesítménye pedig nagyjából 800 lóerő. Ezzel szemben az amerikai bajnokságban használt Dallara DW12-es autók 748 kilója mellé „mindössze” 675 lóerő társul. Ráadásul vezetni is nehezebb őket, hiszen nincs bennük szervokormány.

O’Wardnak nem kellett sok idő, hogy megbarátkozzon az F1-es technikával, legjobb köre 7 tizeddel volt gyorsabb, mint az IndyCar laguna secai kvalifikációján futott 1:11,022-es ideje.

A ’60-as évekbeli versenyautók ihlették az új, 840 lóerős Ferrari modellt Megbénult az applikáció, több száz Tesla-tulajdonos ragadt az autóján kívül

Mások ezt olvassák

Kérek még hírt!