A francia autógyártó bejelentette az endurance versenyek világába való visszatérését.
A Peugeot célba vette a Le Mans-i viadal hiperautó osztályát és bejelentette, hogy 2022-ben visszatér a versenypályákra. A PSA anyavállalat kiadott egy rövid nyilatkozatot, amelyben megerősíti azon szándékát, hogy nemcsak a francia fordulón, hanem a WEC teljes szezonjában rajthoz állnak a hibrid szériában.
A sikerhez egy hosszú és rögös út áll még a gyártó előtt, nem kis feladat lesz bajnok autót építeni, olyannyira, hogy eddig csak a Toyota és az Aston Martin jelezte részvételét. Az új hiperautó osztály szabályait a költségcsökkentés szem előtt tartásával alakították ki, a szezon költségvetését várhatóan 20 millió euróra (több mint 6 milliárd forintra) korlátozzák.
A gyártók választhatják majd ki, hogy egy prototípussal vagy egy átalakított utcai hiperautóval indulnak majd. A Toyota úgy döntött, hogy egy prototípust fejleszt, míg Aston Martin a Valkyrie átépített verziójával kíván harcolni az elsőségért.
„Nagyon izgatottan várom, hogy a csapatom készségeit és szenvedélyét bevonjam ebbe a projektbe” – mondta a PSA motorsport igazgatója, Jean-Marc Finot.
A Peugeot gazdag történelemmel rendelkezik Le Mans-ban, és a C csoport korszakának végén, 1992-ben és 1993-ban kétszer nyerte meg a világhírű otthoni versenyét. Ezt követően az LMP1-es kategóriába is belekóstoltak, majd a dízelmotoros 908 HDi FAP-pal 2009-ben megnyerték a 24 órás versenyt.
Az autó hibrid változata fejlesztés alatt állt, amikor a Peugeot kilépett az endurance versenyek világából. Azóta több pletyka is terjengett a paddockban a visszatérésről, de a vezetés mindig hangsúlyozta, hogy csak alacsonyabb költségek mellett térne vissza. Úgy látszik, most elérkezett.
Az autós világ friss híreiért nézd meg az Alapjárat megújult hírműsorát!