2021. március 04. | 21:42

A WEC-ben érdekelt német márka a 2025-ös új szabályoktól teszi függővé a részvételét.

Amennyiben az F1-ben négy év múlva bevezetésre kerülő új motorszabályok várakozásaiknak megfelelően alakulnak, valamint a fenntartható üzemanyagok használatát preferálnák, a Porshe beszállna a Forma-1-be.

„Felkeltené a Forma-1 iránti érdeklődésünket, ha az e-üzemanyagok használata mellett döntenének. A lehetőségeket természetesen meg kell vizsgálni a Volkswagen-csoporton belül. Figyelemmel kísérjük a világ összes jelentős autóversenysorozatának szabálymódosításait, így az F1-es motorokra vonatkozó előírásokat is” - mondta Fritz Enzinger, a Porsche Motorsport alelnöke a BBC televíziós csatornának.

A Porsche tavaly decemberben jelentette be, hogy újfent elindul a hosszútávú autóversenyeket tömörítő WEC sorozatban, 2023-ban pedig a Le Mans-i 24 óráson is rajthoz állnak.

A 2021-es Forma-1-es idényt megelőző téli teszteken a csapatok új fejlesztésű, „zöld” üzemanyaggal megtankolva gurulnak majd pályára azt követően, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által készített biobenzin első hordói megérkeztek a motorgyártókhoz.

Ez egy újabb fontos lépésnek tekinthető azon az úton, hogy a Formula-1 elérje a 2030-ra kitűzött karbonsemlegességet anélkül, hogy a széria tisztán elektromos hajtásra váltana.

„A legfontosabb prioritásunk a fenntarthatósággal kapcsolatban most az jelenti számunkra, hogy egy olyan ütemtervet állítsunk össze, melynek köszönhetően folyamatosan csökkenteni tudjuk a hibrid motorok károsanyag-kibocsátását és ez valós előnyöket eredményezzen közúti autók számára is. Úgy gondoljuk, hogy ez elérhetővé válik az új generációs motorokkal, amelyek a hibrid technológiát és a fenntartható üzemanyagokat ötvözik. Így 2030-ra a terveink szerint a sportág karbonsemlegessé válhat” – nyilatkozta Ross Brawn, az F1 sportszakmai igazgatója.

A Porsche időközben minden elérhető eszközzel a belsőégésű motorok megmentésén dolgozik. Ennek jegyében a stuttgarti autógyártó idén februárban bejelentette, hogy 2022-ben elérhetővé válhat a Siemens Energy közreműködésével fejlesztett tiszta szintetikus üzemanyag. A Haru Oni elnevezésű projekt a szintetikus üzemanyagok ipari méretű fejlesztésének első fázisát jelenti. A tiszta gyártási folyamatokhoz a Chile déli részén megépülő szél-, hidrogén- és naperőműveket fogják használni.

Az egység 2022-től léphet működésbe, a tervek szerint 2024-ig 55 millió liter szintetikus üzemanyagot tudnak majd előállítani. Ez a mennyiség 2026-re elérheti a fenti adat tízszeresét is. Az újfajta üzemanyag bármely modern belső égésű motorhoz használható lesz. Az együttműködés eredménye akár 85 százalékkal kevesebb szén-dioxid kibocsátás is lehet.

  • Címkék:
  • F1