2023. március 23. | 15:34

A jelek szerint inkább a Formula-E és a Le Mans projektekre összpontosítanak.

Az évtized közepén komoly változások várnak a Forma-1-re. A motorfejlesztési szabályok módosítása számos gyártó figyelmét felkeltette. Az Audi a Sauber istálló bekebelezésével 2026-tól gyári csapatot indít, a Red Bull oldalán visszatér a Ford, ezzel színesebbé válik a motorbeszállítók listája.

Az elmúlt években számos alkalommal lehetett hallani a Porsche érdeklődéséről is. Herbert Diess, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója megerősítette, hogy ők is szeretnék kivenni a részüket a 2026-os motorszabályok változásából. Nos, a vállalat az Audi révén beléphet a Száguldó Cirkuszba, a Porsche azonban a jelek szerint hoppon maradt.

A stuttgartiak előrehaladott tárgyalásokat folytattak a Red Bull Racing képviselőivel. Egybehangzó sajtóinformációk szerint a Porsche 50 százalékos részesedést akart az osztrák istállóból, cserébe biztosították volna a motorfejlesztéshez szükséges infrastruktúrát.

Hamar nyilvánvalóvá vált azonban, hogy a Red Bull nem hajlandó lemondani az irányításról, így végül a Forddal kötöttek partneri megállapodást. A Porsche ezután komoly lehetőség nélkül maradt. Próbálkoztak a McLarennél is, ám ezek a tárgyalások is elakadtak egy viszonylag korai státuszban.

Mivel több csapat nem mutatott hajlandóságot az együttműködésre, a Porsche már csak abban a kiskapuban bízhat, hogy az FIA 10-ről 12-re emeli az induló istállók számát. Ebben az esetben önálló indulóként ott lehetnének a rajtrácson.

Ez az eshetőség Michael Andretti számára is jó hír lehet, aki korábban bejelentette, 2024-től csapatot indítana a Forma-1-ben.

Mivel a jelek szerint az F1-es csatlakozás nem jött össze, a Porsche minden erejével az elektromos versenyautókat felvonultató Formula-E világbajnokságra, valamint a Le Mans-i 24 órás viadalra történő visszatérésre összpontosíthat.

Depositphotos