Újra nyeregbe pattan a magyar hatszoros Dakar terepmotoros

Közzétéve:
2018-10-22, 12:21

Dési Jánost talán minden magyar terepmotoros ismeri, de nemzetközi szinten is csettintenek a neve hallatán. A világ egyik legkeményebb kihívását, a Dakar-ralit hatszor is megjáró sportoló épp most épült fel súlyos vállsérüléséből. Ebből az apropóból (is) interjúztam vele!

Mi történt veled a Dakar óta eltelt időben?

Köszönöm kérdésed, néhány hete vallhatom magam teljesen gyógyultnak. Hosszú folyamat volt ez, komplikált felépüléssel. Még januárban a Dakaron buktam és tört el a vállam, de az Argentin orvosok a röntgen leletem alapján nem tartották szükségesnek az azonnali beavatkozást, ezért csak tíz nap elteltével, Magyarországon kerültem kés alá. A letört csontdarabon ez alatt az izmok jócskán összetapadtak és visszahúzódtak, ami alaposan megnehezítette a műtétet végző orvosok munkáját. A lényeg, hogy már túl vagyok rajta.

Dési János terepmotoros a Dakar-ralin

Hogy áll a rehabilitációd, mik a tervek idénre és a közeljövőre?

Néhány hete kezdtem el az erőnléti edzéseket, azt megelőzően pedig gyógytornára és manuálterápiára jártam, de igencsak nehézkesen ment a dolog. A műtét után annyira be volt állva a vállam, hogy sokáig képtelen voltam egy bizonyos szint fölé emelni a karomat. Motoron nagyon rég nem ültem, de hamarosan újra nyeregbe pattanok, ám egyelőre csak a visszarázódás és önmagam megtalálása a cél.

A Magyar Motorsport Szövetség tereprali iskolát indít, itt pedig neked is szerepet szánnak. Miben tudod segíteni majd az újoncokat, a feltörekvő versenyzőket?

Úgy gondolom, hogy hat Dakar-ralival a hátam mögött sok tapasztalatot át tudok majd adni a sportágat csak most kóstolgatóknak. Gondolok itt olyan dolgokra is, amik kívülről semmiségeknek tűnhetnek, mégis nagy súllyal bírnak. Érzésem szerint sok mindent képes leszek hozzátenni ehhez a projekthez.

Dési János a sivatagban

Megmozdult, elindult valami a hazai terepraliban. Mit gondolsz, mivel lehetne még több érdeklődőt bevonzani, utánpótlás bázist építeni?

Szűk a merítési lehetőség, mert kevés ember engedheti meg magának a motorozást, a quadozást, vagy akár egy side by side járművet - elsősorban őket kell felkutatni. A médiamegjelenések sokat segítenek ebben, plusz a jó ár-érték arány miatt már a többi szakágból is van érdeklődés a tereprali iránt, ami szintén járható út lehet.

Dési János sárosan a motorján

Október 20-án kollektív tesztet, terepsulit tart a MAMS a Raid of the Champions előtt. Te is nyeregbe pattansz?

Egy családi esemény miatt ezt az alkalmat még kihagyom, de legközelebb, ha időm engedi, egészen biztosan találkozni fogtok velem!

Fotók:

Forrás:

Tóth Krisztián Márk / MAMS Tereprali

Kapcsolódó írások

A COTA története
2017. október 04.
A Circuit of the Americas egy Texas állam Austin városa mellett elhelyezkedő modern versenypálya. Jelenleg az egyetlen helyszín az USA-ban, ahol F1-es futamot rendeznek.
Interjú Horváth "Laller" Lajos motorversenyzővel!
2017. szeptember 18.
Horváth Lajos gyerekkori álmát váltotta valóra a Dakar Ralin való indulással. Jelenleg a visszatérésen dolgozik, s itthon készül nap mint nap a jövő évi küzdelemre.
Addig küzd, ameddig csak kell – Interjú Pajer Csaba motorversenyzővel
2018. március 22.
Csaba régóta van a terepen, azonban későn kezdte el a versenyszerű motorozást. Sikerekben nincsen hiány, a tétet pedig megemelte: cél a 2020-as Dakar rali!
A HunGarian Baja pénteki napja képekben
2018. augusztus 13.
Az Alapjárat a MAMS Tereprali Szakágának online médiapartnereként segíti a sportág népszerűbbé tételét. Ennek az együttműködésnek a részeként a tereprali világkupa magyar fordulóján, vagyis a jubileumi, 15. HunGarian Baján kiemelt szerepet kapott a website.