A Ferrari pilótája nemes egyszerűséggel hátulról felöklete Red Bullos vetélytársát, az FIA ismét érdekes ítéletet hozott.
A Brit Nagydíj előtt több fontos hír is napvilágot látott: eldőlt, hogy újabb öt évig biztosan marad a versenynaptárban Silverstone, néhány átigazolási pletykára is rácáfoltak, Jean Todt pedig elhintette, nyitott arra, hogy visszahozzák a futam alatti tankolás intézményét.
Brit Nagydíj - Az időmérő
Az időmérő edzésen a finn Valtteri Bottas 6 ezredmásodperccel jobb időeredményt futott mint csapattársa, a hazai közönség előtt szereplő Lewis Hamilton. A második sorba a két ifjú titán, az Osztrák Nagydíjon nagyot csatázó Leclerc és Verstappen került. Meglepően jól szerepelt a kvalifikáción Gasly, aki az ötödik helyről startolhatott, Vettel így csak a hatodik helyről várhatta a piros lámpák kialvását.
- Valtteri Bottas (Mercedes)
- Lewis Hamilton (Mercedes)
- Charles Leclerc (Ferrari)
- Max Verstappen (Red Bull)
- Pierre Gasly (Red Bull)
- Sebastian Vettel (Ferrari)
- Daniel Ricciardo (Renault)
- Lando Norris (McLaren)
- Alexander Albon (Toro Rosso)
- Nico Hülkenberg (Renault)
Brit Nagydíj - A futam
Bottas jól indult, Hamilton nem tudta megelőzni, hiába próbálkozott. Norris átugrotta Ricciardót, Vettel pedig Gasly mellett ment el, így a sorrend csak egy helyen változott.
Az első kör után Bottas haladt az élen, mögötte Hamilton, Leclerc, Verstappen, Vettel, Gasly, Norris, Ricciardo, Hülkenberg és Albon. A hátsóbb régióban a két Haas összeért egymással, melynek következtében fel is kellett később adniuk mindkettejüknek a futamot.
A negyedik körben Hamilton megelőzte Bottast, ám a finn visszatámadott és újból az élre került.
Verstappen eközben egyre inkább megközelítette Leclercet, és előzési távolságba került, majd megérkezett rájuk Vettel és Gasly is. A 12. körben Gasly megelőzte Vettelt, ám egy körrel később jött kerékcserére, csakúgy, mint Ricciardo.
Leclerc és Vertappen egyszerre jöttek ki a boxba, ahol a hollandot Leclerc elé engedték vissza. A szabályok szigorú értelmezése szerint nem lehet azt mondani, hogy szabályosan tették ezt az energiaitalosok, hiszen nem tudott Verstappen Leclerc elé kijönni, így lényegében egymás mellett haladt a két pilóta a szűk boxutcában. Egy keréknyivel volt előrébb Verstappen, akit beengedett maga elé Leclerc, ám a pályán hamar visszaelőzte a monaciói a hollandot.
A 20. körben Giovinazzi kiesett, s mivel a kavicságyban ragadt autója, be kellett hívni a biztonsági autót. Ez kapóra jött Hamiltonnak és Vettelnek, a brit olyan jól jött ki a helyzetből, hogy Bottas elé jött vissza. A Safety Car mögött Hamilton, Bottas, Vettel, Leclerc, Gasly, Verstappen, Sainz, Norris, Albon, Hülkenberg volt a top 10 sorrendje. Leclerc kiment második kerékcseréjére, így a hatodik helyre csúszott vissza, dühöngött is a rádióban. Gasly egyértelműen feltartotta a negyedik helyen Verstappent és Leclercet, akik ismét csatázni kezdtek, ezúttal fordított sorrendben. Leclerc kivezette a pályáról Verstappent, össze is értek, de nem sérültek az autók.
Verstappen aztán elment Gasly mellett, így Hamilton, Bottas, Vettel, Verstappen, Gasly és Leclerc volt az első hat sorrendje.
A 36. kör elején a célegyenes végén Leclerc nagyon közel került Gasly-hoz, majd egy gyönyörű manőverrel körbeautózta a franciát. Persze kérdés, Verstappen ugyanilyen óvatos lett volna-e a másik Red Bullal, valószínűleg nem.
Nem kellett sokat várni az újabb akcióra, egy körrel később Verstappen simán elment a DRS segítségével Vettel mellett, ám a német nem hagyta annyiban, és gyakorlatilag megtorpedózta Verstappent. Előzésre nem volt esélye, így viszont mindketten a kavicságyban kötöttek ki. Ennek ellenére mindketten vissza tudtak jönni a pályára, Verstappen az ötödik helyről folytathatta, Vettel autója súlyosabban sérült, ő az utolsó helyre esett vissza.
Az egész sztori legviccesebb jelenete az volt, amikor Vettel magáról elterelendő a gyanút a rádión megkérdezte:
Mit csinált Verstappen?
A pontszerzők sorrendje az incidenst követeően Hamilton, Bottas, Leclerc, Gasly, Verstappen, Sainz, Ricciardo, Albon, Räikkönen, Hülkenberg volt.
Az FIA a 43. körben meghozta döntését, 10 másodperces büntetéssel súlytotta Vettelt, aki lévén, hogy az utolsó helyen haladt, gyakorlatilag nem kapott büntetést. Bottas kijött a végén egy új szett gumiért, megtehette, akkora volt az előnye Leclerc előtt. Ennek ellenére mégis Hamiltoné lett a leggyorsabb kör a győzelem mellett. A brit ezzel 6 sikernél jár már a Brit Nagydíjak tekintetében, megelőzve Jim Clarkot (5), Alain Prostot (5) és Nigel Mansellt (4.).
A futam legjobbjának Charles Leclerc-et választották. Még egy érdekesség, a leintést követően Vettel elnézést kért Verstappentől.
Kétség kívül izgalmas futam volt, kerék a kerék elleni csatákkal és érdekes FIA döntésekkel, kár, hogy az első helyért a futam második felében már nem bontakozott ki igazi csata.
A Brit Nagydíj végeredménye:
- Lewis Hamilton 25 pont + 1 pont
- Valtteri Bottas 18 p
- Charles Leclerc 15 p
- Pierre Gasly 12 p
- Max Verstappen 10 p
- Carlos Sainz 8 p
- Daniel Ricciardo 6 p
- Kimi Räikkönen 4 p
- Danyiil Kvjat 2 p
- Nico Hülkenberg 1 p
- Lando Norris
- Alex Albon
- Lance Stroll
- George Russell
- Sebastian Vettel
- Robert Kubica
- Sergio Pérez
- Antonio Giovinazi kiesett
- Romain Grosjean kiesett
- Kevin Magnussen kiesett
A Forma-1 élmezőnyének állása:
- Lewis Hamilton 223 pont
- Valtteri Bottas 184 p
- Max Verstappen 136 p
- Sebastian Vettel 123 p
- Charles Leclerc 120 p
- Pierre Gasly 55 p
A Forma-1 konstruktőri versenyének élcsapatai:
- Mercedes 407 pont
- Ferrari 243 p
- Red Bull 191 p
- McLaren-Renault 60 p
- Renault 39 p
- Alfa Romeo 26 p