A Ferrari ismét kiosztott egy csapatutasítást a Kínai Nagydíjon, amely erősen megosztotta a közvéleményt
Charles Leclerc 2018-ban debütált a Formula 1-ben, rögtön a második szezonjában már Vettel csapattársaként, a Ferrarit terelgeti. Az eddigi három versenyen a várakozásokon felül teljesített. Ausztráliában ötödikként intette le a kockás zászló, Bahreinben felállhatott a dobogó legalsó fokára, míg Kínában szintén ötödikként ért célba.
A melbourne-i időmérőn Vettel volt előrébb, a futamon azonban más taktikán volt a két autó, ezért a vége fele Leclerc sokkal frissebb gumikkal rendelkezett. Ráesett Vettelre, de nem előzhette meg, mert a csapat beintett neki. Természetesen teljesítette a kérést, mi mást tehetett volna az első versenyén?!
Ezután a Bahreini Nagydíj időmérőjét magabiztosan megnyerte a monakói pilóta, azonban a Ferrari erőforrásának meghibásodása miatt kénytelen volt feladni az első helyet és be kellett érnie a harmadikkal. Meglepően éretten kezelte a kialakult szituációt és hősiesen behozta a célba a szárnyaszegett SF90-et.
Kínában pedig ismét keresztbe tett neki a csapat, ugyanis a négyszeres világbajnok, Sebastian Vettel úgy ítélte meg, hogy ő gyorsabb a vörösök ifjoncánál. Végül engedtek is neki a motorhome-ban és kiadták a csapatutasítást, ami nem aratott elsöprő sikert. Leclerc körökön keresztül a német mögött autózott, majd be is szólt a csapatnak emiatt.
Nyilván több aspektusból is meg kell vizsgálni a dolgot...
Mattia Binotto a csapat érdekeit tartotta szem előtt és a tapasztaltabb pilótának adott esélyt. Mint később kiderült nem volt jó döntés, Leclerc-et kint tartani, mert így Verstappen is elment mellette és nem csak a dobogót, de a negyedik helyet is elbukta.
Az olaszoknál kuriózum a Ferrari, azonban idén sem állnak a helyzet magaslatán, ezért a nemzeti sajtó elkezdte szétszedni Vettelt a Kínai Nagydíjon elkövetett "manőverért".
Olaszország legnagyobb példányszámban terjesztett és legolvasottabb napilapja, a Corriere della Sera ezt írta a helyzetről:
„Jó lenne, ha a Ferrari végre belátná, hogy az egyik legkiválóbb pilótával rendelkezik, őt pedig úgy hívják, hogy Charles Leclerc. A maranellói istállónak lépnie kellene és a csapatkapitányi karszalagot Vetteltől átadni Leclerc-nek.”
Kíváncsi vagyok mikor ismerik fel, hogy a monakói mögé kéne beállni, és a Charles-tól eddig elvett pontok nem fognak-e visszaütni valamilyen formában a csapatra. Illetve arra, hogy Vettel képes lesz-e felállni a padlóról? A négyszeres világbajnok nagyon jó pilóta, amíg valami apróság ki nem zökkenti, ami nagyon könnyű az ő esetében. Visszatalálnia viszont annál nehezebb...
Az is igaz, hogy megérkezett az új generáció, amibe Charles is tartozik. Mivel fiatal még, ezért dúl benne a teljesítési vágy és a lelkesedés, csupán az a kérdés, hogy meddig. Az ilyen húzások minden bizonnyal rombolják a hozzáállását.
"Nehéz csapatutasítást adni, mert megértjük a pilóták helyzetét, azonban mindig a Ferrari érdekeit kell szem előtt tartani. Köszönetet kell mondanom Charles-nak, a viselkedése mutatja, hogy jó csapatjátékos. Azt hiszem, eljön majd az idő, amikor helyzete épp ellentétes lesz" - mondta Binotto az Autosport.com-nak.
Vettel a verseny után nem igazán akarta kommentálni a kialakult helyzetet és bírálta az újságírók munkáját is. Leclerc pedig nem igazán tud mit tenni a kialakult helyzettel, mivel ő az új fiú, ezért eleve hátrányból indul. A teljesítményével nincs semmi baj, így hamarosan fordulni fog a kocka.
A Ferrari egyébként a szezon elején kijelentette, hogy az első versenyeken egész biztosan a németet fogják támogatni, mivel ő a rangidős.
Zárszóként pedig annyit hozzátennék, remélem, hogy a következő versenyen már az új generáció képviselőjének kedveznek majd.