Társszerző: Hajdu Balázs

1. Az autók

Ha egy ideje nem láttál WRC futamot – amiért nem hibáztatlak, hiszen elég nehéz hozzájutni a közvetítéshez – akkor vess egy pillantást néhány összefoglalóra a tavalyi évből. A 2020-as autók a három évvel korábban lefektetett szabályokhoz igazodnak. A csapatok szabadabb kezet kaptak az aerodinamika terén, a kocsik könnyebbek lettek, valamint növelték a szárnyak méretét. A cél az volt, hogy izgalmasabbak legyenek a versenyek. A terv működött, ezek az autók bármilyen talajon képesek komoly száguldásra. Nézd meg ezt a GR Yarist – hihetetlen, hogy mit tudnak kihozni egy hétköznapi, közúti autóból.

2. A pilóták

Az autók tehát nem változtak lényegesen, ami azonban nem mondható el a pilóták helyzetértől. A holtszezonban alapos átrendeződés történt. A bajnoki címvédő Ott Tänak a Hyundai csapatánál folytatja, Sébastian Ogier elhagyta a Citroent és a Toyotához igazolt. A francia legendához a brit Elfyn Evans is csatlakozott, Esapekka Lappi pedig az M-Sport Ford overáljában feszít. A Hyundai komoly erősítéseinek köszönhetően a bajnoki címre tör, ehhez nyilván Ogiernek és a többieknek is lesz néhány szavuk.

3. A versenynaptár

A 48. WRC idényt eredetileg 14 fordulósra tervezték, ám Chile az utolsó pillanatban visszalépett. A 2020-as versenynaptár ezzel együtt is elég sokszínűnek ígérkezik, rendeznek futamot Afrikában, Japánban és Új-Zélandon is. Különböző terepek, szintkülönbségek és egyéb kihívások várnak a pilótákra. Izgalmas lesz!

4. Elképesztő elhivatottság és ütközések

A siker és a csúfos kudarc között iszonyú vékony vonal húzódik a WRC-ben, a pilóták pedig mindent egy lapra feltéve járják a kötéltáncot, szakaszról-szakaszra, kilométerről-kilométerre. A legnépszerűbb videómegosztó oldalon találsz példát zseniális manőverekre, valamint láthatsz néhány hatalmas ütközést is. Ezek a versenyzők elképesztő munkát végeznek minden másodpercben.

5. Egy korszak véget ér

Sébastian Ogier bejelentette, hogy az idei lesz az utolsó idénye a sorozatban. Mivel Sébastian Loeb jövője is bizonytalan, 2020-ban véget érhet egy korszak, melyet a két francia legenda sikerei határoztak meg. Ketten együtt összesen 15 világbajnoki címet nyertek 2004 és 2018 között. Könnyen lehet, hogy 2022-től hibrid erőforrásokat használnak majd a WRC-ben – az előttünk álló évtized tehát komoly változásokat hozhat.