2021. április 27. | 17:31

A motor egy olajfürdős duplakuplungos (N DCT) sebességváltóhoz kapcsolódik.

A Hyundai a most első ízben megrendezésre kerülő Hyundai N-napon, a vállalat N sportmárkáját átfogóan bemutató digitális rendezvényen mutatta be a vadonatúj Kona N modellt. A modell a gyártó N sportmodell-családjának legújabb tagja, egyben az első szabadidő-autó az N márka palettáján.

A nagyteljesítményű crossover egy nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltóval (N DCT) és egy 2,0 literes turbómotorral kerül a szalonokba. Az N DCT a 8DCT továbbfejlesztett változata. Hogy az N sportmodellekben helyt álljon, a 8DCT sebességváltót robusztusabbra tervezték, így elviseli a nagyteljesítményű hajtásláncok által támasztott jelentős igénybevételt. A 2,0 literes T-GDI benzinmotorral társítva egyedi áttételekkel nyújt optimális teljesítményt.

Mitől különleges az N DCT?

A száraz tengelykapcsolós egységekkel ellentétben az olajfürdős DCT sebességváltó két elektromos olajszivattyú segítségével csökkenti a mozgó alkatrészek közötti súrlódást, és egyben hűti is a tengelykapcsolót, így a sebességváltó nagyobb forgatónyomaték átadására képes. Az átdolgozott szivattyúrendszernek köszönhetően a Hyundai mérnökei kibővíthették az N DCT funkcionalitását, mindez két előnnyel jár. Egyfelől a rendszer nagyobb nyomatéktűrése jobb menetteljesítményeket tesz lehetővé, másfelől a jobb hatásfokú teljesítmény-átvitel és gyorsítóképesség élvezetesebb vezethetőséget eredményez.

Az N DCT által kínált exkluzív menetfunkciók (N Power Shift, N Grin Shift, N Track Sense Shift) a speciális váltóvezérlő program alkalmazásával fokozzák az autó képességeit. Az N Grin Shift (NGS) 20 másodpercre felszabadítja a motor és a DCT sebességváltó maximális teljesítményét, az N Track Sense Shift (NTS) pedig versenypálya-használatra optimalizálja az adaptív váltóvezérlést, így a vezető a kormányzásra összpontosíthat. Az N Power Shift (NPS) akkor lép működésbe, amikor az autó több mint 90%-ig nyitott pillangószeleppel gyorsít. A váltó ilyenkor felkapcsolás során megakadályozza, hogy visszaessen a forgatónyomaték, így folyamatosan maximális teljesítményt juttat a hajtott kerekekhez.

A vadonatúj Kona N egy 280 lóerős, 2,0 literes TGDI motort kapott. 

Az új crossover 19 colos kerekeken gurul, az exkluzív kialakítású első hűtőrács, a beépített N logó és az új agresszív menetfények erőteljes megjelenést kölcsönöznek az autónak. A sötét szaténszürke színű Hyundai-embléma a motorháztetőről lejjebb csúszott, így alacsonyabbra került az elülső fókuszpont.

A Kona N sportos sziluettjét az alacsony hasmagasság hangsúlyozza. Érdemes egy pillantást vetni a piros féknyergekre, a keréktárcsán elhelyezett N logóra, valamint a piros színű, gravírozott N logóval ellátott oldalsó küszöbökre. Hátul a nagyméretű, dupla szárnyú tetőspoiler uralja a látványt, és biztosítja a szükséges balanszot ahhoz, hogy a kocsi az úton maradjon. A háromszög alakú harmadik féklámpa is elég feltűnő jelenség, a két nagy kipufogóvégről már nem is beszélve.

Hyundai