Az új Koenigsegg Gemera HV8 nem csak a minden idők legerősebb sorozatgyártott autója lesz, de felkészítették átlagos családi felhasználásra is.
Szeretem a '90-es éveket, mert addigra megvolt a technológia, hogy pusztítóan gyors autókat építsenek a gyártók, de még nem fojtogatta őket környezetvédelmi norma. Kicsit mintha ma is ez zajlana, viszont olyan ligában, ami az átlagos ember számára elérhetetlen - és felfoghatatlan.
Hiszen nemrég megmutatták a nagyközönségnek a svéd manufaktúra hiperautóját, a Koenigsegg Gemerát. Ebben egy 2,0 literes, 3 hengeres motor adott le 600 lóerőt, a villanymotorokkal együtt viszont így is 1700 lóerő volt a rendszerteljesítmény.
Ez önmagában is elképesztő adat, de még mindig kevés volt, így hát a Koenigsegg nem cicózott. Jött a Jeskoból ismert 5,0 literes, duplaturbós V8-as motor, amit felrántottak 1500 lóerőre, emellé pedig tartozik 1500 Nm nyomaték is.
A svéd gyártó által fejlesztett Dark Matter villanymotorok maradtak ugyanúgy 3-an a belső égésű motor mellett, ezek összesen 800 lóerővel szállnak be a buliba. Így pedig kijött a káprázatos, 2300 lóerős teljesítmény és mellé 2750 Nm forgatónyomaték.
Ez azt jelenti, hogy a Gemera 2 tonna körüli súlyával minden egyes kilogrammra jut 1,11 lóerő. Hiszen a villanymotorok darabja csupán 39 kiló, ami nagyon kevés. A hozzájuk tartozó 850V-os akkumulátor is csupán egy 14 kWh-s egység, ez sem lehet nehéz darab.
A túlnyomórészt szénszálas karosszéria alatt egy intelligens összkerékhajtás dolgozik, és adaptív futóműrendszer a biztos tapadásért. Mégsem ez a legérdekesebb része a Gemerának, hanem hogy akár családi autóként is tud működni.
Hiszen hiperautó létére mégis 4 üléses van benne, amelyekből a hátsók Isofixesek. Tehát gyerekülés is könnyedén belefér, legfeljebb a kétajtóssága nehezíti meg a gyerekkel történő logisztikázást. A finom és kényelmes Alcantarával borított beltérhez 200 liter csomagtér is tartozik.
Az autó fedélzeti számítógépe Apple CarPlay kapcsolatkra is képes, és egy remek hangrendszerrel élvezhetjük a zenét. Elhelyeztek a beltérben 4 fűtött és 4 hűtött pohártartót, így a Mekibe is nyugodtan elgurulhatunk a Gemerával.
A spéci sportautóból összesen 300 darabot terveznek majd gyártani valamikor 2025 első felében, de kérdéses, hogy mennyi lesz HV8, tehát V8-as kivitel. Hiszen annak az ára olyan 1,9 millió euró lesz, ez átszámolva 713,7 millió forint.