2020. április 17. | 11:28

A Gemera kétségtelenül az idei év egyik legérdekesebb új autója, de miért is?

Hogy neveznél egy összkerék-meghajtásos hiperautót, amelynek tengelytávja megegyezik a Mercedes S-osztályéval, oldalanként pedig csupán 1, nagyméretű dihedral, vagyis felfelé nyíló ajtót kapott. Eközben pedig a lemezek alatt egy 1700 lóerős hibrid rendszer dolgozik. Nos, Christian von Koenigsegg Mega GT-nek hívja.

Mielőtt nagyon belemelegednénk a Gemera gyönyörű vonalaiba, muszáj vagyok megemlíteni a 2,0 literes, dupla turbós, háromhengeres Freevalve vezérműtengely nélküli motort, amelyet Tiny Friendly Giant (TFG) -nek, vagyis Pici Barátságos Óriásnak neveznek. Ennek működése egy picit bonyolult, de annyi a lényege, hogy bütyköstengely nélkül, sűrített levegővel nyitják a szelepeket. A gyakorlatban ennek van pár előnye, bár az megérne egy külön cikket, ezért inkább nézd meg ezt a videót. Ebből meg fogod érteni.

Freevalve valvetrain featured in the Koenigsegg Gemera TFG from Freevalve on Vimeo.

Ez az innovatív blokk a már említett turbók nélkül körülbelül 280 lovat tudna, de hála az égnek raktak bele két csigát, így meglett az a 600 ló és a 600 Nm! A fennmaradó 1100 lóerőt hátsó tengelyen elhelyezett 2 és az elöl helyet kapó további 1 elektromotor adja össze. Ennek köszönhetően összkerék-meghajtással, nyomaték-vektorálással és összkerék-kormányzással is büszkélkedhet.

A társaság szerint a Gemera 1,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége pedig 400 km/óra, szóval a Teslának semmi esélye nem lenne ezzel a plug-in hibrid ragadozóval szemben, ami 50 km megtételére képes tisztán elektromosan. Na meg az sem elhanyagolható információ, hogy a pusztán az elektromotorok képesek 300 km/óráig repíteni a méretes kasztnit, bár a 15 kilowattórás akku elég kicsi ezekhez a számokhoz.

Remélhetőleg ezen dolgoznak még 2022-ig, amikor is elkezdik majd gyártani a 300 darabban korlátozott szériát, melynek darabjai egyenként 1,7 millió dollárba, vagyis kicsivel több mint 547 millió forintba kerül. Addig is gyönyörködj a cikkben található képekben, amelyeket a cég svédországi székhelye mellett található pályán készítettek.