4,5 literes átlagot ígér az új Honda Jazz

Közzétéve:
2020-02-14, 15:03

A sokoldalúság hibrid hajtáslánccal egészül ki az új Honda Jazz esetében.

A Honda Jazz történetében először lesz kapható hibrid hajtáslánccal Európában: az e:HEV rendszer alapját két villanymotor adja, ezekhez kapcsolódik az 1,5 literes, DOHC-vezérlésű, benzines i-VTEC motor, energiaforrásként pedig egy lítium-ion akkucsomag szolgál. A gyártó szerint 9,4 másodperc lehet elérni a 100 km/h-t, végsebessége 175 km/h, a fogyasztás a WLTP-szabvány szerint 4,5 literre tehető, a CO2-kibocsátás pedig 102 g/km-es értéket mutat. A Crosstar, tehát a terepesített változat 3 decivel többet kér százon és a kibocsátása is 8 grammal több az alapmodellhez képest. A klasszikus váltó helyett egy fix áttételű erőátvitel teremt kapcsolatot a mozgatásért felelős részegységek között, összteljesítményt nem említettek a sajtóanyagban, így csak azt lehet tudni, hogy a villanymotor legnagyobb forgatónyomatéka 253 Nm, csúcsteljesítménye pedig 109 LE lehet.

Honda Jazz

A hibrid hajtáslánc három üzemmódot kínál:

  • EV Drive - elektromos, azaz tisztán elektromos üzem esetén a lítium-ion akkumulátorról táplált villanymotorok mozgatják az autót.
  • Hybrid Drive – hibrid módba kapcsolva a benzines erőforrás hajtja az áramtermelésért felelős generátor, ezáltal biztosítva az elektromosságot az autót mozgató villanymotornak.
  • Engine Drive - benzines állásban a benzines motor tengelykapcsoló beiktatásával, közvetlenül hajtja a kerekeket.

Kategóriájában a helykínálat terén mindig az élen állt a Honda Jazz, vélhetően most sem kell majd szégyenkeznie. Alaphelyzetben 298 litert kínál a csomagtér, a támlák ledöntésével 1203 liter képződik. Az üzemanyagtartály az első ülések alá került a Magic Seats Ülésrendszer beépítését lehetővé téve. Ez utóbbi megoldás nemcsak a csomagtér – poggyászmérettől függő – bővítésével járul hozzá a modell sokoldalúságához, hanem felhajtható ülőlapjaival is.

honda jazz interior

A multimédián volt mit csiszolni: a mobilkommunikációra képes rendszer már hangutasításokkal is irányítható – a vezető a várható időjárásról, a szabad parkolóhelyekről, saját helyzetéről, a telefonon igénybe vehető szolgáltatásokról, a zenelejátszásról vagy a navigációról is kérhet információt. Ezek mellett fejlettebb vészfékező rendszer (Collision Mitigation Brake System), szériának számító adaptív tempomat és sávtartó, sőt keresztirányú forgalomfigyelő, táblafelismerő, automata távolsági fényszóró és holttérfigyelő is kérhető lesz majd hozzá.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Ronny Urland Honda motoros Trabant 601S-je
2019. október 09.
Az európai hegyi felfutó sorozaton pirított a Honda motoros Trabant.
Honda is önvezető rendszert fejleszt
2017. június 08.
A Honda célkitűzése, hogy 2025-re vezetés közben alhasson a sofőr, ne kelljen folyamatosan az utat figyelnie, valamint hogy az utazással töltött idő szórakoztató legyen

További hírek