Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A Vision EQS-t egy 100 kWh kapacitású akkumulátorral szerelték fel és a jármű megközelítőleg 350 kW-os teljesítménnyel rendelkezik, ami átváltva 470 lóerőnek feleltethető meg. Gyári adatok szerint álló helyzetből kevesebb, mint 4,5 másodperc alatt képes felgyorsulni 100 km/h-s sebességre. A végsebesség valahol 200 km/h környékén mozgolódik. A tisztán elektromos Mercedes EQS hatótávja papíron 700 km-nek ígérkezik.

A Daimler egy könnyű szerkezetű, áramvonalas, de ugyanakkor egyben erőteljes gépjárművet alkotott meg az EQS személyében. A német autógyártó „érzékelhetően elegánsnak és drámai módon feltöltöttnek” nevezi az elektromos autót, és függetlenül attól, hogy az emberek hogyan fogadják, és, hogyan jellemzik annak megjelenését, minden bizonnyal ez most az egyik legfigyelemreméltóbb kiállított jármű az idei Frankfurti Autószalonon.

A külső jellemzők között szerepelnek a Digital Light fényszórók, amelyekbe fejenként kettő holografikus lencsemodul került beépítésre. Ez szinte korlátlan számú fényvariációt tesz lehetővé és egyben előrevetíti a Mercedes márka jövőbeni modelljeinek innovációs világítástechnikáját.

A jármű egyes részein világító csillagok díszelegnek, a hűtőmaszk szokványos helyén például 188 darab ilyen egyedi, LED-es mini márkajelzést helyeztek el, míg a hátsó részen, ha nagyon unatkozol 229 darabot számolhatsz meg ezekből.

A Vision EQS belsejét a luxusjachtok világa ihlette, a képeken látni, ahogy a műszerfal egésze egybeolvad a középkonzollal, maga a belső tér pedig úgy öleli körül az utasokat, akárcsak egy hajó fedélzete. Az újdonsült fényszórókhoz hasonlóan ez is egyfajta tervezési filozófia lehet a Mercedes jövőbeni luxusautóit illetően.

Az 5 méter hosszúságú, több, mint 2 tonna súlyú autócsoda egyértelműen a Mercedes standjának legfényesebb csillaga a Frankfurti Autószalonon. A környezettudatosságnak eleget téve kristályfehér DINAMICA mikroszálakból készült a karosszéria, a textil-tetőkárpit és a beltér egyes elemei újrahasznosított óceánhulladékból, PET-palackokból készültek, de ezenkívül kitapintható a mesterséges műbőr is, mely erőteljesen a nappabőrre hajaz.

A meghajtást összesen két villanymotor végzi, egyik az első tengelyen, másik a hátsón lett elhelyezve. Ezek együttes összteljesítménye 476 lóerő, a maximális forgatónyomaték 760 newtonméter.

Ami az autonóm vezetést illeti, besorolás szerint az EQS 3-as szintű önvezetésre képes, ami azt jelenti, hogy az önvezetés minimális emberi beavatkozással, de könnyen kivitelezhető. Amikor a Mercedesnél esetleg terítékre kerül az autó sorozatgyártása, egy s mást biztosan változtatni fognak a jelenlegi, merőben futurisztikus koncepción.