A 476 lovas EQS iránymutató lehet a Tesla számára

Közzétéve:
2019-09-11, 12:29

Ha kíváncsi vagy arra, hogy a jövőben milyen stílus képviselői lesznek az elektromos luxusautók, a Mercedes-Benz EQS modern és egyszerű megjelenésével könnyen megválaszolja ezt a kérdést. A technológiailag élen járó utastérről nem is beszélve!

Mercedes-Benz EQS méretes bal első kereke, Frankfurti Autószalon

A Vision EQS-t egy 100 kWh kapacitású akkumulátorral szerelték fel és a jármű megközelítőleg 350 kW-os teljesítménnyel rendelkezik, ami átváltva 470 lóerőnek feleltethető meg. Gyári adatok szerint álló helyzetből kevesebb, mint 4,5 másodperc alatt képes felgyorsulni 100 km/h-s sebességre. A végsebesség valahol 200 km/h környékén mozgolódik. A tisztán elektromos Mercedes EQS hatótávja papíron 700 km-nek ígérkezik.

Mercedes-Benz EQS oldalról fotózva a Frankfurti Autószalonon

A Daimler egy könnyű szerkezetű, áramvonalas, de ugyanakkor egyben erőteljes gépjárművet alkotott meg az EQS személyében. A német autógyártó „érzékelhetően elegánsnak és drámai módon feltöltöttnek” nevezi az elektromos autót, és függetlenül attól, hogy az emberek hogyan fogadják, és, hogyan jellemzik annak megjelenését, minden bizonnyal ez most az egyik legfigyelemreméltóbb kiállított jármű az idei Frankfurti Autószalonon.

Mercedes-Benz Vision EQS eleje Frankfurtban

A külső jellemzők között szerepelnek a Digital Light fényszórók, amelyekbe fejenként kettő holografikus lencsemodul került beépítésre. Ez szinte korlátlan számú fényvariációt tesz lehetővé és egyben előrevetíti a Mercedes márka jövőbeni modelljeinek innovációs világítástechnikáját.

Mercedes-Benz EQS hátulja, Frankfurti Autószalon

A jármű egyes részein világító csillagok díszelegnek, a hűtőmaszk szokványos helyén például 188 darab ilyen egyedi, LED-es mini márkajelzést helyeztek el, míg a hátsó részen, ha nagyon unatkozol 229 darabot számolhatsz meg ezekből.

Mercedes-Benz EQS koncepció utastere

A Vision EQS belsejét a luxusjachtok világa ihlette, a képeken látni, ahogy a műszerfal egésze egybeolvad a középkonzollal, maga a belső tér pedig úgy öleli körül az utasokat, akárcsak egy hajó fedélzete. Az újdonsült fényszórókhoz hasonlóan ez is egyfajta tervezési filozófia lehet a Mercedes jövőbeni luxusautóit illetően.

Mercedes-Benz EQS koncepció utastere

Az 5 méter hosszúságú, több, mint 2 tonna súlyú autócsoda egyértelműen a Mercedes standjának legfényesebb csillaga a Frankfurti Autószalonon. A környezettudatosságnak eleget téve kristályfehér DINAMICA mikroszálakból készült a karosszéria, a textil-tetőkárpit és a beltér egyes elemei újrahasznosított óceánhulladékból, PET-palackokból készültek, de ezenkívül kitapintható a mesterséges műbőr is, mely erőteljesen a nappabőrre hajaz.

A meghajtást összesen két villanymotor végzi, egyik az első tengelyen, másik a hátsón lett elhelyezve. Ezek együttes összteljesítménye 476 lóerő, a maximális forgatónyomaték 760 newtonméter.

Ami az autonóm vezetést illeti, besorolás szerint az EQS 3-as szintű önvezetésre képes, ami azt jelenti, hogy az önvezetés minimális emberi beavatkozással, de könnyen kivitelezhető. Amikor a Mercedesnél esetleg terítékre kerül az autó sorozatgyártása, egy s mást biztosan változtatni fognak a jelenlegi, merőben futurisztikus koncepción.

Kapcsolódó írások

Tesla Model 3
2019. május 22.
Még időpontot is foglal neked a szerelőnél a Tesla legújabb kiegészítője
2019. december 07.
Az lehetetlen, hogy ezt az otromba valamit komolyan gondolta a marslakó Elon Musk.  

További hírek