2023. október 03. | 14:03

Generációváltáson esett át a Volkswagen egyik húzómodellje, és rengeteg fontos technikai újítást kapott.

A Tiguan a Volkswagen kompakt méretű SUV modellje, ami pont egy kellemes méretosztály. Hiszen hobbiterepjáró, tehát követi a divatot, de közben nem akkora batár - meg nem olyan drága -, mint a Tuareg. Ezért egy elég népszerű modellről van szó, és ezt bizonyítják az eladások is.

A 2007-es debütálása óta a Volkswagen 7,6 millió Tiguant adott el világszerte, és mivel a népszerűsége nem csillapodik, így most megkapta a megérdemelt generációváltását. Ezzel pedig bevezetik a harmadik Tiguant a palettába, rengeteg újdonsággal megspékelve.

A platform maradt a jól bevált MGQ, amit azért az évek alatt folyamatosan fejlesztett a Volkswagen. Emiatt pedig elég modern plug-in hibrid hajtásláncok befogadására is képes, de ennyire nem szaladok előre.

A Tiguan kapott egy új külsőt, amivel illeszkedik a Volkswagen jelenlegi arculatába. Itt érdemes lehet kiemelni az új IQ.LIGHT – HD-mátrix fényszórókat, amelyeket a Tuaregen kívül kifejezetten a Tiguannak is fejlesztettek a mérnökök. Ebbe lámpatestenként 19 200 multipixel-LED dolgozik, amiket egy számítógép vezérel.

Hátulról az autó még karakteresebb lett és összehúzták a lámpát egy teljes szélességű LED csíkká, ahogy az ma sok márkán belül divatos lépés. Itt még érdemes megemlíteni, hogy az autó 3 centivel hosszabb lett, mint az elődje - más dimenzióiban nem változott érdemben -, így 37 literrel nagyobb csomagteret kínál, összesen 652 litert.

Hamár eljutottunk a beltérhez, akkor szembesülhetünk vele, hogy teljesen átfaragták, így pedig jobban illeszkedik a modernebb Volkswagenek belteréhez. Ez valakinek jó, valakinek viszont ingerszegény lehet, bár a díszes betétekkel egy kicsit feldobják az unásig ragozott formákat.

Középre került egy elég masszív, 38 centis képátlójú központi kijelző, alatta érintőcsúszkákkal a hőfok és a hangerő állításhoz. A kormány mögött a műszercsoport még mindig a jól működő digitális egység, illetve a frissített operációs rendszer mellett egy továbbfejlesztett head-up display is lesz az autóban.

A hajtásláncban nincs annyi újdonság, szerencsére még mindig elérhetőek a modellhez turbós benzines és dízelmotorok is. Előbbiből lesz mild hibrid változat, amely az eTSI névre hallgat, az igazi meglepetés viszont a plug-in hibrid hajtásláncban lesz. A duplakuplungos automata váltóval párosított rendszer akár 100 kilométer önálló elektromos haladásra is képes lesz, de ennél több részletet egyelőre nem árultak el.

Izgalmas újítás lesz még az intelligens adaptív futóműrendszere a Volkswagennek, amelyet az új Tiguan is megkap. Ez egy elektronikus vezérlésű rendszer, amit akár mi is állítgathatunk. Ennek az a nagy előnye, hogy sportos vezetés esetén jobb kanyarstabilitást és feszesebb úttartást nyújt az autónak, míg rossz úton puhább hangolással kényezteti az utasokat.

Emellett természetesen elérhető lesz rengeteg modern vezetéstámogató rendszer is, amelyek már korábban debütáltak más Volkswagen modellekben. Az értékesítés várhatóan 2024 első negyedévében kezdődhet meg, de árakról egyelőre nincs hír.

Volkswagen