A NIO semmiképpen sem szeretné, ha az emberek élete veszélybe sodródna, miközben a NOP (Navigate on Pilot) félautonóm vezetéstámogató rendszer segítségével terelgetik a járműveiket. Ezért a márka teszthez fogja kötni annak használatát.

Nemrég egy 31 éves kínai férfi halálos közút balesetet szenvedett a NIO ES8-as autójával, miközben a NOP néven elérhető félautonóm rendszer be volt kapcsolva. A gyártó a baleset kiértékelése után úgy döntött, hogy létrehoz egy tesztet, amivel azt ellenőrzi, hogy a felhasználók, vagyis a sofőrök felkészültek-e a rendszer kezelésére.

Navigate on Pilot

Ez az alkalmassági teszt egy okostelefonos alkalmazáson keresztül érhető el. Az Electrek beszámolója szerint a program elindítása után egy hatperces videó veszi kezdetét, amely elmagyarázza a Navigate on Pilot rendszer célját és képességeit, hangsúlyozva, hogy ez egy vezetéstámogató funkció, és nem teszi lehetővé a teljes autonóm vezetést.

A narrátorhang a videó végén azt is elmondja, hogy a sofőröknek mindig ébernek kell maradniuk, és készen kell állniuk arra, hogy egy pillanat alatt átvegyék az autó irányítását (a Tesla ugyanezt hangsúlyozza a Tesla Autopilot esetében).

A videó után jön a lényegi rész, a felhasználóknak ki kell tölteniük a tesztet. Ennek során helyes válaszokat kell adniuk a rendszer által feldobott feleletválasztós kérdésékre, ezekből alkalmanként összesen 10 darab van. Azok a sofőrök, akik átmennek a teszten, 200 NIO kredittel gazdagodnak, és hozzáférést kapnak a Navigate on Pilot rendszerhez.