2023. szeptember 18. | 10:13

A tradicionális brit gyártónál annyira ráfeküdtek a nyugodt beltérre, hogy az már kellemetlenül jól sikerült.

A Rolls-Royce márkát talán senkinek sem kell bemutatni, a luxus csúcsát képviselik az autózásban. Nem csak kényelemben, de presztízsben is elég magas szinten mozognak, így aki szeretne egy nagyon erős státuszszimbólumot, annak remek választás lehet.

A fényűzés teteje ugye a Phantom, ám korábban megjelent egy kisebb széria is. Ez persze csak Rolls-léptékkel mondható kicsinek, hiszen ezek is alsó hangon 5,5 méteres és 2,5 tonnás autók.

Ennek az alap négyajtós szedán kivitele a Ghost, amelyből aztán volt kupé (Wraith) és kabrió (Dawn) kivitel is. A széria még 2020-ban kapott egy második generációt, hiszen egészen népszerű a 144 millió forintos alapára ellenére.

Ez a visszafogottabb luxus eszköze, ha lehet ilyet mondani egy Rolls esetében. Hiszen mégsem azzal a közel teherautó méretű Phantommal kocsikázunk, de mégis a brit luxusautó-gyártó egy mindennel felszerelt modelljében ülünk.

Ezekben az autókban egyébként a legdrágább extra a csend. Ezt kifejezetten nehéz elérni nem csak az autóból áradó mechanikai zajok miatt. De ott vannak olyan külső tényezők, mint a szélzaj, a gördülési zaj vagy a külvilágból érkező hangok.

Hogy ezt megszüntessék, elképesztő mennyiségű szigetelést alkalmaztak a mérnökök minden fronton. Nem csak az amúgy is finom járású V12-es motor hangját nyomják el egy masszívan leszigetelt tűzfallal, de az utascellát is majdnem 100 kilónyi hangelnyelő anyag veszi körül minden irányból. Nem csak a tetőbe és az ajtókba, de még a padlóba is került belőle, míg az ablakok üvegeit is hangszigeteléssel látták el.

Ez már tényleg az a minimális zajszint, amit az átlag földi halandó autós - még egy elektromos autós sem - egyszerűen nem tud elképzelni. Ez pedig a tesztpilóták szerint is így volt, akik egyenesen rosszul lettek a Ghostban.

Az történ ugyanis, hogy a túlzott csend igazán kellemetlen és szorongó érzést keltett az utasokban. Emellett pedig az elképesztő nyugalmat az agyuk egyszerűen nem tudta összeegyeztetni az autó mozgásával, így émelygést és enyhe rosszullétet éreztek.

Végeredményben pedig a Rolls-Royce mérnökeinek csökkenteniük kellett az utastérben honoló csendet. Ezt főleg azzal érték el, hogy visszább vettek a szigetelésből, kicsit hangosabbra vették a motort és alaphangot generáltak az utastérbe.

Ez persze még mindig nem eredményezett egy hangos autót, hiszen a cél még mindig az, hogy akár 130 km/óránál is lehessen suttogva beszélni. Emellett pedig a nagytesó Phantomban még mindig rendelhető extra csendes csomag az utastér hátsó felébe annak, aki erre vágyik.

Rolls-Royce