Az Audi 10 milliárd eurót különít el az elektromos autókra

Frissítve:
2018-11-02, 16:09

Átszámítva 3100 milliárd forintos költségcsökkentést terveznek az Audinál 2022-ig, hogy legyen miből fedezni az elektromos autók gyártását

Annak érdekében, hogy végre valahogy túllépjenek az emissziós-vádakon, amik alaposan megtépázták a Volkswagen renoméját és pénztárcáját, a konszern legjövedelmezőbb márkája, az Audi 10 milliárd eurós költségcsökkentést hajt végre 2022-re. Mindezt azért, hogy segítse a vállalatot az elektromos autók gyártására való átállásban, írja ezt egy riportjában a Reuters.

Az Audi megszorításokat tervez az elektromos autókért

Az Audi E-Tron Quattronak 500 km-es hatótávot és 430-500 LE közötti teljesítményt terveznek

Kezdve az E-Tron Quattro crossoverrel, aminek a Sportback változatáról mi is írtunk, az Audi 5 új elektromos modellt tervez bevezetni az elkövetkező pár évben. Ha megvágják a kutatási és fejlesztési költségeket, 10 milliárd eurót tudnak majd spórolni. Ez leginkább úgy fog tudni összejönni, hogy az Audi a Porscheval karöltve egy új platform kidolgozására törekszik, ami mindkét Volkswagen-márkának lehetővé teszi, hogy pénzt takarítsanak meg a közös mechanikai komponensekkel és elektronikával. Ezáltal több forrást tudnak közvetlenül az elektromosautó-gyártásra fókuszálni.

Audi E-Tron Quattro konceptautó

Science-fiction ezerrel, mintha egy űrhajó kabinjában lennél

Nemcsak az Audi és a Volkswagen az, akik hirtelen beemelnék a kínálatukba az elektromos autókat. A Mercedes-Benz 2016-ban jelentette be, hogy egy EQ elnevezésű almárkát hoznának létre a teljesen elektromos autóik számára (volt is bonyodalom a hasonló nevű, kínai elektromosautó-gyártó miatt). De Volvo is kijelentette, hogy minden, 2019 után bemutatandó autójában lesz valamilyen elektromos hajtás. De hogy ne csak az „átlagautók” legyenek, érdemes megemlíteni a Maseratit is, akik kijelentették, hogy 2020-ig a megjelenő új autóik fele hibrid/teljesen elektromos lesz.

Az Audi E-Tron Quattro várhatóan 500 km-es hatótávval fog rendelkezni, miközben a három elektromos motorjának összteljesítménye 430-500 LE között lesz valahol. A Volkswagennél a ferdehátú I.D. az, amitől csodát várnak, ugyanis a Tesla Model 3-nál 6000-6800 euróval olcsóbban akarják adni a sorozatgyártásra kész modellt.

Audi E-Tron Quattro, az Audi elektromos SUV-ja

Már a skicceken is jól mutatott az E-Tron Quattro, már csak arra leszek kíváncsi, hogy fogadja a közönség

Mindezek a dízelbotrány fényében egyáltalán nem meglepő lépések, főleg azok után, hogy most már kartellvádakkal is szembe kell néznie nemcsak a Volkswagen-konszernnek, de a BMW-csoportnak és a Mercedez-Benz anyacégének, a Daimlernek is. A kartellvád szerint a 90-es évek óta összejátszottak a nagyobb márkák, felosztották egymás között a piacot, valamint az egyre nehezebben teljesíthető kibocsátási-rátákra is közösen találtak „megoldást” a csaló szoftverrel. A BMW-csoport egyelőre tagadja a vádakat, de jó kérdés, hogy meddig gyűrűzik tovább az ügy.

Forrás:

Motortrend

Kapcsolódó írások

A német birodalom visszavág, avagy az E-TRON-ok harca
2018. április 25.
Szinte már minden autógyártónak  kötelező Hibrid, de még inkább a jövőbe mutatóan tisztán elektromos hajtású típusokat fejleszteni és piacra dobni. De az egyre növekvő konkurenciaharc vajon adott elég időt az Audinak?
BMW 1-es sorozat gyári fotó
2019. március 29.
A gyártó már a hivatalos bemutató előtt kiszivárogtatott némi információt a 2019-es modellévre szóló BMW 1-es sorozatról. Feltehetőleg a célból alkalmazzák ezt a stratégiát, hogy tudassák a néppel, a fronthajtású hatchback igenis bitang lesz
Heti autós képgyűjtemény
2018. november 02.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
Autós képgyűjtemény 2.
2018. november 02.
Gyors válogatás az autós világból, vegyes témákban