2017. július 31. | 16:44

Átszámítva 3100 milliárd forintos költségcsökkentést terveznek az Audinál 2022-ig, hogy legyen miből fedezni az elektromos autók gyártását

Annak érdekében, hogy végre valahogy túllépjenek az emissziós-vádakon, amik alaposan megtépázták a Volkswagen renoméját és pénztárcáját, a konszern legjövedelmezőbb márkája, az Audi 10 milliárd eurós költségcsökkentést hajt végre 2022-re. Mindezt azért, hogy segítse a vállalatot az elektromos autók gyártására való átállásban, írja ezt egy riportjában a Reuters.
Az Audi E-Tron Quattronak 500 km-es hatótávot és 430-500 LE közötti teljesítményt terveznek

Kezdve az E-Tron Quattro crossoverrel, aminek a Sportback változatáról mi is írtunk, az Audi 5 új elektromos modellt tervez bevezetni az elkövetkező pár évben. Ha megvágják a kutatási és fejlesztési költségeket, 10 milliárd eurót tudnak majd spórolni. Ez leginkább úgy fog tudni összejönni, hogy az Audi a Porscheval karöltve egy új platform kidolgozására törekszik, ami mindkét Volkswagen-márkának lehetővé teszi, hogy pénzt takarítsanak meg a közös mechanikai komponensekkel és elektronikával. Ezáltal több forrást tudnak közvetlenül az elektromosautó-gyártásra fókuszálni.
Science-fiction ezerrel, mintha egy űrhajó kabinjában lennél

Nemcsak az Audi és a Volkswagen az, akik hirtelen beemelnék a kínálatukba az elektromos autókat. A Mercedes-Benz 2016-ban jelentette be, hogy egy EQ elnevezésű almárkát hoznának létre a teljesen elektromos autóik számára (volt is bonyodalom a hasonló nevű, kínai elektromosautó-gyártó miatt). De Volvo is kijelentette, hogy minden, 2019 után bemutatandó autójában lesz valamilyen elektromos hajtás. De hogy ne csak az „átlagautók” legyenek, érdemes megemlíteni a Maseratit is, akik kijelentették, hogy 2020-ig a megjelenő új autóik fele hibrid/teljesen elektromos lesz. Az Audi E-Tron Quattro várhatóan 500 km-es hatótávval fog rendelkezni, miközben a három elektromos motorjának összteljesítménye 430-500 LE között lesz valahol. A Volkswagennél a ferdehátú I.D. az, amitől csodát várnak, ugyanis a Tesla Model 3-nál 6000-6800 euróval olcsóbban akarják adni a sorozatgyártásra kész modellt.
Már a skicceken is jól mutatott az E-Tron Quattro, már csak arra leszek kíváncsi, hogy fogadja a közönség

Mindezek a dízelbotrány fényében egyáltalán nem meglepő lépések, főleg azok után, hogy most már kartellvádakkal is szembe kell néznie nemcsak a Volkswagen-konszernnek, de a BMW-csoportnak és a Mercedez-Benz anyacégének, a Daimlernek is. A kartellvád szerint a 90-es évek óta összejátszottak a nagyobb márkák, felosztották egymás között a piacot, valamint az egyre nehezebben teljesíthető kibocsátási-rátákra is közösen találtak „megoldást” a csaló szoftverrel. A BMW-csoport egyelőre tagadja a vádakat, de jó kérdés, hogy meddig gyűrűzik tovább az ügy. Forrás: Motortrend