2019. október 14. | 16:50

Mennyi? Akkor mit tud majd az elektromos Macan Turbo S változat?

Nem is olyan régen debütált a Porsche Taycan, most pedig hivatalosan is bejelentették, hogy a Macan elektromos változata is érkezik. Részelteket nem árultak még el, így gyorsulási adatokat sem lehet még tudni, viszont érdekesnek ígérkezik.

Julian Baumann, a Porsche SUV-igazgatója szerint a közelgő összes elektromos modell mellett a belsőégésű motorokkal szerelt változatok is elérhetőek lesznek, hogy biztosan mindenki megtalálja a számára preferált verziót.

"Egyes ügyfelek nem állnak még készen az elektromos autókra" - mondta Baumann.

Végül az elektromos Macan teljesen különbözik elődjétől. Valójában annyira, hogy a Taycan platformjára építik, amelyet kicsit átalakítanak a SUV kritériumának megfelelően. Továbbá az elektromos Macan a Volkswagen csoport új Premium Platform Electric (PPE) architektúráját használja majd, amelyet a Taycan J1 továbbfejlesztett padlólemeze.

Ezzel az elektromos Macan fejlesztésének kihívásai megegyeznek a Taycanéval. Ez magában foglalja az aerodinamikát, az akkumulátor tömegét és mindent, ami az akkumulátorral működő autókat jellemzi. Baumann azt mondta, hogy az elektromos Macan megőrzi elődjének DNS-ét, ami azt jelenti, hogy osztályának leginkább sportos modellje marad.

A 2020-as Macan legerősebb változata, amelyek Turbo és Turbo S néven szerepelnek majd,  körülbelül 700 lóerő (525 kilowatt) és 1 017 Nm nyomaték leadására lesznek képesek. Csakúgy, mint a Taycan esetében az energiát mind a négy kerék megkapja a tengelyenkénti villanymotoroknak köszönhetően.

A Porsche arra törekszik, hogy szilárdtest akkumulátorokat is használjon autójaihoz, de öt-hét év telik el, amíg az iparág ezt használhatja.

Az autós világ friss híreiért nézd meg az Alapjárat megújult hírműsorát: