A torinói Instituto Europeo di Design (IED) intézmény mesterhallgatóinak egy csoportja tervezett egy elektromos sportautó koncepciót a Suzuki számára. A terveken szereplő modell a Marco Simoncelli nevét viselő, olaszországi motorversenypálya után a Misano nevet kapta. Ezek után talán nem meglepő, hogy a koncepció az autók és motorkerékpárok egyfajta ötvözeteként jött létre.

Misano féloldalt szemből

A jármű két ülése egymás mögött, tandem-formátumban helyezkedik el az autó bal oldalán, az ülőhelyek finom vonalakkal olvadnak bele a karosszériába. A jobb oldalon kapott helyet az akkumulátorpakk, valamint – a motorkerékpárokhoz hasonlóan – az oldalsó csomagtartó is. A Misano hátsó részét az aerodinamikai hatékonyság határozza meg, az elején azonban inkább stílus dominál.

Misano hátulról

A kormánykerék helyén a motoroknál alkalmazott kialakítás található, a kisméretű szélvédő pedig szintén a motorozás élményét hivatott visszaadni.

„A Misano hallgatóink csapatmunkájának eredménye, akik a világ minden tájáról érkezve Torinót választották a szakmai jövőjük előkészítésére. A kétéves képzés során megadjuk nekik a lehetőséget, hogy a globális piacon működő vállalatokkal dolgozzanak együtt” – mondta Paolo Zini, az IED Torino igazgatója.

A Suzuki Misano a torinói Mautóban, az olasz nemzeti autóipari múzeumban lesz látható idén június 15. és 16. között.

A Suzuki a többi autógyártóhoz hasonlóan az alternatív meghajtású járművek gyártására is komoly hangsúlyt fektet. A japán márka főleg a hibrid modelleket helyezi előtérbe, ennek megfelelően a Magyarországon népszerű Swift és Vitara modellek is elérhetők ezzel a meghajtással.