2022. április 22. | 11:56

Természetesen most is a piaci igények állnak a háttérben.

Nemrégiben lehullt a lepel az X7-es frissített változatáról, szerdán pedig bemutatkozott a vadonatúj 7-es BMW, mindkét modell igencsak megosztó formavilággal rendelkezik. Az Alapjárat olvasóinak többségének nem tetszik az új dizájn, bár ízlésről ugyebár nem szokás vitatkozni.

A Car Magazine-nak adott interjújában Domagoj Dukec, a BMW tervezési vezetője elmondta, a gyártó vásárlóinak kétharmada egy „elegáns, harmonikus külsőt" szeretne. Éppen ezért a hármas és az ötös széria valamivel konzervatívabb megjelenéssel rendelkezik, a 7-eshez képest legalábbis mindenképp.

BMW i7
Kép: BMW

A fennmaradó egyharmad pedig szeretne igazán kitűnni a tömegből valami extravagáns autóval. Adrian van Hooydonk, a BMW Group tervezési vezetője korábban elmondta, hogy a jó formatervnek nem feltétlenül kell megosztónak lennie, de a szépség fogalma természetesen egy megosztó dolog. Hozzátette, hogy ha a vásárló egy visszafogottabb modellre vágyik, az is szerepel a kínálatukban, de ha a vevő valami igazán extravagánsra vágyik, azt az igényt is kielégítik.

A számok mindenesetre nem hazudnak, 2021-ben a BMW történetének legsikeresebb évét zárta eladások tekintetében, hiszen több mint 2,2 millió autót értékesítettek világszerte a Carsalesbase adatai szerint. Az i7-hez és az X7-het hasonló felsőkategóriás modellek legnagyobb piaca Kína és az USA, így ezekhez az igényekhez is igazodni kell egy bizonyos szintig.