2021. november 14. | 14:20

Az Unimogból ismerős technikával szerelt változat dupla annyiba kerül, mint az eredeti.

Az off-roadosok kőszáli kecskéjének méreteiből adódóan eddig sem jelentett túl nagy kihívást a komolyabb terep sem. Most azonban a Delta 4x4 és a svájci Avus Auto közös szerelemgyereke lett az a Suzuki Jimny, melyet portáltengellyel szereltek.

Az Unimogokon alkalmazott koncepció, az úgynevezett portáltengely a merevhidas futóművek problémáját oldja meg. Ez egy olyan változtatható áttételű rendszer, aminek köszönhetően a kerékközpont lejjebb kerül, ezáltal a híd és a karosszéria feljebb, így nem fog felakadni a differenciálmű komolyabb terepkörülmények között sem. Ez a technológia nem újkeletű, hiszen különleges teherautókban, katonai járművekben és buszokban is alkalmazták már.

Az új alkatrésznek és a nagyobb kerekeknek köszönhetően a Jimny hasmagassága 40 centiméterre növekedett, magassága pedig 180 cm.

Az Avus Auto 12 darab portáltengelyes Jimnyt készített, míg a Delta 4x4 feladata az autó további alkatrészeinek frissítése. Az igazán vad off-road megjelenés érdekében a gyár 18”-os, fekete könnyűfém felnikre húzott all-terrain terepabroncsokkal és sárvédő borítással szereli a különleges darabokat. Igény szerint kérhető acél gallytörő rács és három tonna teherbírású csörlő is.

A felfüggesztés tehát 4 centiméteres emelést és állítható lengéscsillapítókat kapott. A még jobb terepképesség érdekében kérhető zárható differenciálmű az első és a hátsó tengelyre is.

A portáltengelyes verziók Németország és Svájc számára készültek, és kezdő áruk 56 000 euró, ami jelenlegi árfolyammal számolva 20 465 000 forintot jelent.