A Nissan hivatalos közleményben tudatta, hogy befejezi a népszerű Navara pickup gyártását és értékesítését Európában. A gyártó – amely a pickupok zsugorodó piacára hivatkozva hozta meg ezt a döntést – azt is elárulta, hogy nem fogja lecserélni a Navarát az öreg kontinensen.

„A Nissan Navara jelenlegi generációjának gyártása az európai piacokra a barcelonai gyárunk 2021. decemberi bezárásával véget ér, és az értékesítés 2022 folyamán megszűnik. Ez tükrözi az európai pickup-szegmens hanyatlását, valamint azt, hogy sok fogyasztó a pickupokról a modern és hatékony furgonjaink kínálatára vált” – olvasható a cég által kiadott kommünikében.

A döntés meghozatalakor egyébként szóba került a Nissan thaiföldi üzeme, amely többek között Ausztráliába is exportálja a Navarát. A Nissan európai részlege azonban már korábban úgy határozott, hogy nem importálja a thaiföldi gyártású modell tavaly bemutatott ráncfelvarrott változatát.

Nissan Navara

A döntés egy olyan modell végét jelenti, amely hozzájárult az európai pickup-piac átalakításához. A 2005-ben bevezetett második generációs Navara kulcsszerepet játszott abban, hogy a pickupok a „munkásosztályból” átkerültek a nagyobb vonzerővel bíró, a hétvégén családi autónak is használható, ötüléses, duplafülkés terepjáró modellek által uralt polcra.

Korábban az Európában értékesített pickupok többnyire szűkösek, zajosak és kényelmetlenek voltak, de a Nissan növelte az utastér méretét, és a felső kategóriás modellekben luxusfelszereltséggel egészítette ki őket (műholdas navigáció, klímaberendezés, bőrülések). A modell ugyanarra az alvázra épült, mint az Európában is forgalmazott Pathfinder SUV.

Nissan Navara

A Navara második generációja népszerűnek bizonyult Európában, és az eladások tekintetében méltó kihívója volt a legkelendőbb Mitsubishi L200-nak. A legújabb, 2014-ben bemutatott Navara tovább haladt az előd által kitaposott ösvényen, de az elmúlt években folyamatosan csökkent iránta a kereslet.

A Nissan 2017-től a barcelonai üzemében gyártotta a Navarára épülő Renault Alaskant és Mercedes X-osztályt, abban bízva, hogy a modellek fellendíthetik az európai pickup-piacot, a gyengécske eladási számok miatt azonban ezek a remények hamar szertefoszlottak. A piac ezen szegmensében így várhatóan a Toyota és a Ford marad hírmondónak a legnagyobb játékosok közül, utóbbi az új Ranger VW változatát is megépíti, így jövőre újra bevezetheti az Amarokot az európai piacra.