Az Xpeng nevű kínai startup szeretné megvetni a lábát Európában, a cég az általa gyártott elektromos crossoverrel szeretné letenni a névjegyét az öreg kontinensen élő fogyasztók körében.

Az Xpeng elektromos crossovere oldalról fotózva
Íme, így fest a G3!

A G3-ból 100 példány érkezik Norvégiába még idén decemberben, a modell aztán várhatóan más európai országokban is megjelenik 2021 folyamán. Az Xpeng G3 kétféle akkupakkal érkezik, sőt, a kínai C-NCAP törésteszteken öt csillagosra vizsgázott. A modell ára Norvégiában 30 000 fontról, aktuális árfolyam számítva durván 12 000 000 forintról indul.

Az Xpeng 2018-ban vágott bele első autója forgalmazásába, értékpapírjait már a New York-i tőzsdén is bejegyezték. A cég jelenleg két modellt épít a saját fejlesztésű EV (EV=tisztán elektromos hajtáslánc) platformján. A G3-hoz és a P7-hez további két új modell csatlakozik 2021-ben és 2022-ben.

Xpeng P7 oldalról fotózva
Ez pedig a P7 oldalról fotózva

A vállalat az úgynevezett "gördeszka" padlólemezt használja a modellnél, ami a SEPA nevet viseli. A SEPA 12 ultrahangos radarérzékelőt, 8 nagyfelbontású kamerát és 3 darab milliméter hullámhosszúságú radart használ. Az Xpeng elmondása szerint a G3 elektromos crossover jelenleg „2,5-ös szintű” autonóm vezetési és önálló parkolási képességekkel rendelkezik. A kínai felhasználók rendszeresen használják a felhőn keresztül elérhető szoftverfrissítéseket.

Brian Gu, aki egy személyben vezérigazgatója és elnöke az Xpengnek, azt mondta, van keresnivalójuk az európai országokban.

„Úgy látjuk, hogy a nagy múlttal rendelkező európai autógyártók nem rendelkeznek ugyanazokkal a márkaelőnyökkel az elektromos járművek piacán, mint a belső égésű motorral szerelt autók piacán. Szeretnénk betörni az európai elektromosautó-piacra. Hosszú távú terveink vannak, ki akarjuk használni a piaci rés adta lehetőségeket. Nem könnyű a semmiből létrehozni egy világszinten is erősnek mondható márkát, de nagyon bízunk a saját termékünkben.”