A brit márka vezetője konkrét utalásokat tett arra vonatkozóan, hogy szeretnének elmozdulni az elektromos megoldások irányába. Torsten Müller-Ötvös, a Rolls-Royce első embere nagyon magabiztosan állítja, hogy semmiképpen nem lehet szó hibrid rendszerekről. Vagy teljesen elektromos lesz, vagy egyáltalán nem lesz. 2018-ban még a 2040-es évekre jósolták a teljesen elektromos modelleket, most viszont nem elképzelhetetlen, hogy akár ebben az évtizedben már ilyen autókat fognak piacra dobni.

Rolls Royce Phantom, elektromos kivitelben, országúton, féloldalról

A márka szerint az ügyfeleik számára a legfontosabb elsősorban a Rolls-Royce élmény átélése. Az az élmény, aminek középpontjában a luxus szerepel. A brit márka egyébként 2011-ben már bemutatott egy elektromos Phantom koncepciót, ami az UQM-től kapott egy 145 kilowattos erőforrást. Ennek célja az volt, hogy felmérjék a vásárlóik igényeit. Torsten Müller-Ötvös állítása szerint nem vettek észre nagy változást a V12-es és az elektromos motor között, hiszen mint mondtam, a legfontosabb a brand által nyújtott élmény. További érdekesség lehet, hogy a Lunaz brit műhely már megcsinált egy szintén elektromos Rolls Royce-t, ami egyébként az 1961-es Phantom V-ös volt.

1961-es Rolls Royce Phantom V-ös elektromosan átalakítva, hátulról, féloldalról

A hírek szerint már fejlesztés alatt áll egy olyan elektromos Rolls, ami újdonság is lesz egyben, ám hű marad a márkához és a vezérigazgató szerint ez már nincs is olyan messze. Nagyon sok fejlesztést kell még végrehajtani, hiszen egy ilyen autó tulajdonosát nem kérhetik arra, hogy kábelekkel töltsék a járművet, a robotizált vagy a vezeték nélküli töltés felé szeretnének menni. A villanyos modell akár a Wraith és a Dawn típusokat is nyugdíjazhatja, amelyek hamarosan modellciklusuk végéhez érnek.